کد خبر: ۱۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
کار داروخانه‌ها تخصصی بوده و با سلامت مردم سر و کار دارد، صیانت از سلامت مردم هم نیازمند کار کارشناسی، تخصصی و حرفه‌ای است در حالیکه دخالت شورای رقابت مانع کارهای تخصصی خواهد شد.
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پیگیری مسئله تأسیس داروخانه‌ها از سوی وزارت بهداشت‌ و درمان به نفع مردم است، گفت: دخالت شورای رقابت موجب ورود آسیب به حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،همایون یوسفی در مورد دخالت شورای رقابت در حوزه دارو، گفت: کار داروخانه‌ها تخصصی بوده و با سلامت مردم سر و کار دارد، صیانت از سلامت مردم هم نیازمند کار کارشناسی، تخصصی و حرفه‌ای است در حالیکه دخالت شورای رقابت مانع کارهای تخصصی خواهد شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد کلیات کار داروخانه‌ها مانند همه صنوف دیگر تحت نظر شورای رقابت قرار گیرد اما دخالت شورای رقابت در تصمیم‌گیری‌های جزئی و سپردن کل کار این صنف، به شورای رقابت سبب آسیب به حوزه سلامت می‌شود.

وی افزود: با این حال اگر کار و امورات داروخانه‌ها از سوی وزارت بهداشت و درمان پیگیری شود، بیشتر به نفع مردم خواهد بود زیرا این وزارتخانه رسالت صیانت از سلامت مردم را داشته و با سیاست‌های حوزه سلامت به خوبی آشناست، درصورتی که شورای رقابت دور از این سیاست‌ها قرار دارد.

یوسفی تاکید کرد: هرچند در داروخانه‌ها هم مباحث اقتصادی مطرح و مهم است اما شاکله آن کارهای اقتصادی نیست، بنابراین داروساز باید در جایگاه مشاور در بحث تشخیص و درمان به حوزه پزشکی کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوری اسلامی در واکنش به نامه پنج شورای صنفی به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم شورای رقابت در زمینه حوزه دارو، گفت: این نامه تاکنون به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابلاغ نشده و به محض ارایه، موضوع در صحن کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و بررسی خواهد شد.

علیرضا زالی رئیس سایق سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر ضرورت بازنگری در جایگاه کنونی داروسازان کشور، گفت: یکی از چالش‌هایی که برای جامعه داروسازی رخ داد بحث شورای رقابت بود که ما معتقدیم این طرز نگاه به سلامت آحاد جامعه می تواند مخاطراتی ایجاد کند زیرا داروخانه بنگاه اقتصادی نیست.

گفتنی است پیش از این نیز پنج شورای صنفی دانشکده‌های داروسازی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، اهواز و تبریز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم شورای رقابت در زمینه حوزه دارو، آورده اند: همانطور که مستحضر هستید شورای رقابت ذیل اصل 44 قانون اساسی جهت بسترسازی و نظارت بر رقابت آزاد در حوزه‌های مذکور در قانون مربوطه در سال 1388 رسماً آغاز به کار کرد.
برچسب ها: آسیب ، سلامت ، کمیسیون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: