کد خبر: ۱۶۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
همانگونه که مردم برای ازدواج فرزندان خود و جهیزیه و چیزهای دیگر هزینه می کنند باید بدانند اقدامات دیگری مانند مشاوره هست که اهمیت بیشتری از خرج های دیگر دارد و می تواند از فروپاشی زندگی خانوادگی پیشگیری کند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از والدین خواست تا هنگام ازدواج فرزندانشان به اندازه دیگر تدارکات ازدواج همانند هزینه های آرایشگاه یا جهیزیه برای انجام مشاوره نیز خرج کنند تا بعد از چند ماه یا سال ، ازدواج آنان منجر به جدایی نشود.

به گزارش شفا آنلاین،حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه افزود: همانگونه که مردم برای ازدواج فرزندان خود و جهیزیه و چیزهای دیگر هزینه می کنند باید بدانند اقدامات دیگری مانند مشاوره هست که اهمیت بیشتری از خرج های دیگر دارد و می تواند از فروپاشی زندگی خانوادگی پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: مشاوره(Consultation)ها و آموزش های پیش از ازدواج در مقایسه با سایر هزینه های ازدواج واقعا هزینه ای محسوب نمی شوند و حداکثر 500 هزار تومان هزینه دارند.

وی تاکید کرد: هزینه برای آموزش و مشاوره چند جلسه ای در برابر هزینه های گزافی که برای مراسم ازدواج و شام و ماشین عروس ، دسته گل، جهیزیه و آرایشگاه پرداخت می شود، قابل قیاس نیست اما ماندگاری اثرات این آموزش ها خیلی بیشتر است به آن معنا که اگر زوج های جوان یاد بگیرند که اگر مشکلی در زندگی پیش آمد، چگونه آن مشکل را حل کنند و با مهارت حل تعارض، از طلاق(Divorce) ها جلوگیری می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بدون اشاره به آمار طلاق، اظهار داشت: توجه بیشتر مردم به اهمیت مشاوره ، باعث شده است که شیب زیاد طلاق در کشور مهار شود اما همچنان به تلاش مستمر در این زمینه نیاز دارد و نقش مردم نیز در این بین ، بسیار بااهمیت است.

مسعودی فرید افزود : آموزش های پیش از ازدواج موجب می شود که جوانان در انتخاب همسر ، انتخاب بهتری داشته باشند و کسی را انتخاب کنند که مناسب تر بوده و با تفکرات خودشان ، هم گام تر یا در اصطلاح دینی، هم کفو باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر همکاری خود مردم در ترویج آموزش های مشاوره ای ، بطورقطع ، دستگاه های سیاست گذار و برنامه ریز مانند صدا و سیما نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و صدا و سیما باید فعال تر و بیشتر در عرصه آموزش خانواده، عمل کند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سازمان ثبت احوال آمار طلاق کل کشور در سال 94 ، 163 هزار و 765 مورد بوده و نسبت ازدواج به طلاق در 9 ماهه سال 95 نیز، 3.9 بوده ، به عبارتی در مقابل هر 3.9 ازدواج ثبت شده ، یک طلاق به ثبت رسیده است.
برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، ثبت احوال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: