کد خبر: ۱۶۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
نتايج يک بررسي حاکي از ارتباط شيزوفرني با وجود مقدار مازاد نوعي آمينو اسيد معمولي در بدن مادران باردار است
شفاآنلاین>سلامت> نتايج يک بررسي حاکي از ارتباط شيزوفرني با وجود مقدار مازاد نوعي آمينو اسيد معمولي در بدن مادران باردار است.در اين بررسي آمده است وجود مقدار اضافي از آمينو اسيد "متيونين" در بدن مادران باردار با بيماري شيزوفرني مرتبط است. متخصصان اميدوارند يافته‌هاي آنان به درمان‌هاي جديد براي مقابله با اين اختلال رواني منجر شود.

به گزارش شفاآنلاین، شيزوفرني يک اختلال رواني مزمن است که با توهم، افکار پارانوئيدي و توهم شنيداري شناخته مي‌شود. علائم اين اختلال در دو گروه مثبت و منفي طبقه‌بندي مي‌شوند. علائم مثبت نظير توهم شنيداري به نشانه‌هايي اشاره دارد که در مبتلايان به شيزوفرني متداول است و در افراد سالم(Healthy) مشاهده نمي‌شود. علائم منفي نيز شامل اختلال در رفتارهاي طبيعي نظير دشواري در انجام کارهاي مختلف است.

طبق اعلام موسسه(Institute) ملي سلامت روان آمريکا، فاکتورهاي خطرزا در بروز شيزوفرني از عوامل ژنتيکي و زيست محيطي تا ناهماهنگي شيميايي در مغز ناشي مي‌شود.در حال حاضر درمان اختلال شيزوفرني شامل مصرف داروهاي ضد روان پريشي، درمان‌هاي رواني – اجتماعي و انواعي از روش‌هاي درماني ترکيبي است.به گزارش مديکال نيوز تودي، به گفته متخصصان وجود متيونين مازاد در بدن مادران باردار مي‌تواند به رشد ناقص مغز جنين منجر شود که عامل بيماري شيزوفرني است.
برچسب ها: شیزوفرنی ، سلامتی ، مزمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: