کد خبر: ۱۶۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
به‌طور کلی استفاده از باتری‌های قلب برای دو دسته از بیماران قلبی توصیه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> مردی 55 ساله هستم که چند ماه پیش سکته قلبی کردم. متأسفانه پس از این سکته دچار کاهش ضربان قلب شده‌ام و پزشک توصیه کرده برای پیشگیری از خطرات ناشی از کاهش ضربان قلب برای قلبم باتری بگذارند. با توجه به هزینه بالای باتری‌های قلب، آیا استفاده از آن واقعاً لازم است؟

به گزارش شفاآنلاین، به‌طور کلی استفاده از باتری‌های قلب برای دو دسته از بیماران قلبی توصیه می‌شود. گروه اول آنهایی هستند که دچار کاهش ضربان قلب می‌شوند. ضربان قلب یک انسان در حالت طبیعی، حدود 60 تا 100ضربان در هر دقیقه است. اما اگر این تعداد به کمتر از 40ضربان در یک دقیقه کاهش پیدا کند، فرد دچار کاهش ضربان قلب شده است. کاهش ضربان قلب باعث می‌شود خون کافی به مغز نرسد در چنین شرایطی بیمار(Patient) دچار ضعف، بی‌حالی و بیهوشی می‌شود.

در برخی موارد حتی جان بیمار هم به خطر می‌افتد.  مورد دوم هم مربوط به ضعف عضله قلب است. هنگامی که به هر یک از این دو دلیل قلب نتواند وظیفه خود را انجام دهد، پیش از بروز ایست قلبی، باتری بسرعت با ایجاد شوک الکتریکی قلب را به حالت عادی برمی‌گرداند. در برخی از مواقع این باتری‌ها به اندازه‌ای قوی هستند که باعث تقویت عضله قلب می‌شوند و به بهبود علائم نارسایی قلبی کمک می‌کنند. بنابراین بسته به اینکه بیماری فرد، کندی ضربان قلب یا ضعف(Weakness) عضله قلب باشد یا دچار نامنظمی‌های شدید ضربان قلب باشد نوع باتری که استفاده می‌شود متفاوت است. شما باید ببینید مبتلا به کدام یک از این دو عارضه هستید؟  اگرچه این باتری‌ها گران هستند اما اگر تعداد ضربان قلب شما کاهش یافته برای جلوگیری از خطرات احتمالی، راهی بجز کار گذاشتن باتری یا دستگاه ضربان‌ساز وجود ندارد. خوشبختانه در مراکز دانشگاهی و دولتی 90 درصد هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود و بیشتر بیماران می‌توانند این کار را در مراکز دولتی انجام دهند.ایران
برچسب ها: قلب ، سلامت ، باتری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: