کد خبر: ۱۶۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 20
در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمبود دارو به دلیل تأمین منابع وجود ندارد اما به دلیل مطالبات بیش از حد بیمه‌ها شرکت‌های پخش و دارویی با مشکلاتی روبرو شده‌اند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدهی بیمه به شرکت های پخش بیش از 6ماه بوده و همین امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا صابری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمبود دارو به دلیل تأمین منابع وجود ندارد اما به دلیل مطالبات بیش از حد بیمه‌ها شرکت‌های پخش و دارویی با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

وی بیان کرد: تأمین منابع در طرح تحول بیمارستان ها را با مشکلاتی روبرو کرده است که در اثر کمبود منابع و بدهی بیمه‌ها به شرکت‌های پخش دارویی آنها را برای رساندن و پخش دارو در سطح داروخانه‌های استان و حتی کشور با مشکلاتی از قبیل کمبود منابع و بدهی‌ بیمه‌ها روبرو کرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) مشهد عنوان کرد: اگر مطالبات شرکت‌های پخش بیش از 6 ماه طول بکشد آنها دچار مشکلات مالی شده و این مسئله توزیع به موقع دارو را در داروخانه‌های بیمارستان‌های سطح استان و حتی کشور با مشکل روبرو می‌کند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شرکت‌های دارویی با بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در خصوص بدهی بیمار و مطالبات کنار آمده و تا به امروز هیچگونه کمبو‌دی در بیمارستان‌ها از نظر دارو و ملزومات پزشکی وجود ندارد.

صابری اظهار کرد: اگر تأمین اعتبارات به بیمارستان‌ها انجام شود و مطالبات به موقع پرداخت شود، درآمدها بیش از هزینه می شود و خوشبختانه با صرفه‌جویی‌هایی که امروزه انجام شده بین 3 تا 5 میلیارد تومان در بودجه بیمارستان‌ها صرفه‌جویی شده است.

وی یادآور شد: در طرح تحول تهیه تجهیزات و ملزومات بیماران بر عهده بیمارستان‌ها قرار گرفته و ما باید آن را تأمین کنیم.
برچسب ها: دارو ، سلامت ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: