کد خبر: ۱۶۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 17
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: کیفیت بسیاری از دارو‌های برند داخلی با اقلام زیادی از دارو‌های کشور‌های پیشرفته داروسازی برابر است
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: کیفیت بسیاری از دارو‌های برند داخلی با اقلام زیادی از دارو‌های کشور‌های پیشرفته داروسازی برابر است.

به گزارش شفاآنلاین،شهاب الدین جنیدی عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران  در زمینه میزان کیفیت دارو‌های ایرانی اظهار کرد: کیفیت واژه غیر قابل اندازه گیری است که همیشه سعی شده در صنعت داروسازی ایران مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید دارو(medicine) در ایران مانند بسیاری از کشور‌ها تابع مقررات خاص خود و کتاب‌های رسمی داروسازی است، افزود: برای تولید مواد اولیه‌ای که قرار است در داروسازی به کار برده شود حداقل و حداکثر‌هایی وجود دارد که بحث منابع مالی نیز در این زمینه مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: در مبحث کیفیت دارو‌ها در ایران از حداقل‌ها گذشته ایم و برای رسیدن به حداکثر‌ها هم انتهایی وجود ندارد.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به مرغوبیت کالا اهمیت بیشتری دهیم طبیعتا باید از منابع مالی بهتری استفاده کنیم، گفت: یکی از مواردی که همواره در رابطه با کیفیت داروها در ایران مطرح بوده این است که قیمت گذاری را محدود کرده، اما به دنبال آن توقع این بوده که به کیفیت فوق العاده برسیم.

به گفته جنیدی در کل بسته دارویی کشور توسط سازمان غذا (Food)و دارو و برنامه ریزی‌هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفیت صورت می‌گیرد، نظارت وجود داشته و سختگیری‌های لازم در رابطه با کیفیت دارو اعمال می‌شود تا دغدغه و نگرانی در این زمینه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تولید دارو‌های داخلی عمدتا از حداقل‌های کتب داروسازی برخوردار است؛ یاد آور شد: برای اینکه چشم اندازی مانند بسیاری از کشور‌های پیشرفته داشته باشیم باید هزینه استاندارد شدن در کارخانه ها، مواد اولیه و پرسنل شاغل را به درستی پرداخت کنیم.
برچسب ها: دارو ، سلامت ، کیفیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: