کد خبر: ۱۶۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 10
حسام الدین شریف نیا عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه در ایران هم مانند اتحادیه اروپا تبلیغ هر نوع دارو برای مصرف کنندگان ممنوع است؛ اظهار کرد: تبلیغات در عرصه دارو می‌تواند در نشریات پزشکی و فقط برای پزشکان انجام شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: برای تبلیغ دارو(medicine) توسط شبکه‌های ماهواره‌ای مجوزی از سوی سازمان FBA صادر نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسام الدین شریف نیا عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه در ایران هم مانند اتحادیه اروپا تبلیغ هر نوع دارو برای مصرف کنندگان ممنوع است؛ اظهار کرد: تبلیغات در عرصه دارو می‌تواند در نشریات پزشکی و فقط برای پزشکان انجام شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیز قوانینی وجود دارد؛ افزود: تبلیغ دارو برای مصرف کنندگان توسط ماهواره‌ها نیز هیچگونه مجوزی از سوی سازمان FBA ندارد.

شریف نیا خاطر نشان کرد: اگر تبلیغی برای مصرف دارو انجام شود بر خلاف قانون و مقررات است و این دارو‌ها از سلامت لازم برخوردار نیستند.

نبود مکانیسم‌های کنترلی در اجرای طرح تحول سلامت

شریف نیا در ادامه با اشاره به بدهی شرکت‌های بیمه‌ای به داروسازان عنوان کرد: اجرای طرح تحول سلامت بار مالی زیادی را ایجاد و سبب بخش عمده‌ای از بدهی‌های بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی و داروخانه‌ها شد چرا که حدود 10ماه است که سازمان‌های بیمه گر بدهی خود را پرداخت نکرده اند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به مشکلات اجرای طرح تحول سلامت، گفت: متأسفانه نبود مکانیسم‌های کنترلی در اجرای طرح تحول سلامت سبب به وجود آمدن تقاضا‌های القایی، افزایش مصارف برخی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی شده است

وی ادامه داد: هنگامی که داروخانه‌های شهری و بیمارستانی از بیمه‌ها پول خود را دریافت نکنند نمی‌توانند بدهی خود را به شرکت‌های پخش، تولید، واردات و … بدهند و این امرسبب شده تا زنجیره واردات دارو متوقف شود.

به گفته وی این مسئله نه تنها باعث ورشکستگی داروخانه‌ها بلکه موجب بروز مشکلاتی در شرکت‌های پخش و تولید دارو نیز می‌شود، زیرا آن‌ها وام‌های زیاد با بهره‌های سنگین گرفته که سودی برای آن‌ها نداشته و سبب قرار گرفتن آن‌ها در آستانه ورشکستگی شده است.

شریف نیا با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت حامی اثرات مثبتی نیز بوده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه منابع پایدار در این حوزه توسط دولت و وزارت بهداشت شناسایی نشده بود این مسئله موجب شد تا بدهی طرح تحول سلامت بردوش داروخانه‌ها باشد و منجر به ایجاد مشکلات اساسی در صنعت دارو شود همچنین در مجموع اجرای این طرح به نفع صنعت دارو نبوده است.
برچسب ها: ماهواره ، سلامت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: