کد خبر: ۱۶۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
بی توجهی نسبت به ساماندهی دستفروشان بروز تخلفات بیشماری را در پی دارد که اجاره معابر توسط اراذل و اوباش نیز یکی از این تخلفات بوده و بی شک در آینده نیز با تخلفات گسترده تری روبرو خواهیم بود
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه برخی تحت پوشش دستفروشی اقدام به فروش مواد مخدر می کنند بر لزوم شناسایی و شناسنامه دار کردن دستفروشان تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین،شکور پورحسین در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر فروش و اجاره معابر و پیاده روهای پایتخت توسط اراذل و اوباش به دستفروشان، با بیان اینکه شهرداری ها باید مکلف به ساماندهی دستفروشان شوند، گفت: اجاره دادن معابر و پیاده روها غیرقانونی بوده و شهرداری باید این افراد را شناسایی و به دستگاه قضا معرفی کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی توجهی نسبت به ساماندهی دستفروشان بروز تخلفات بیشماری را در پی دارد که اجاره معابر توسط اراذل و اوباش نیز یکی از این تخلفات بوده و بی شک در آینده  نیز با تخلفات گسترده تری روبرو خواهیم بود.

لزوم شناسایی و شناسنامه دار کردن دستفروشان
وی با تاکید بر لزوم شناسایی و شناسنامه دار کردن دستفروشان با بیان اینکه مردم برای تامین معیشت با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: مهمترین مشکل مردم اقتصاد و تامین معیشت است؛ باید به صورت جدی در جهت ساماندهی دستفروشان گام برداشت زیرا ساماندهی دستفروشان کاهش تخلفات، زیبایی بصری شهر و درآمدزایی برای دولت و شهرداری ها را به دنبال داشته و از سویی با این اقدام دستفروشان واقعی شناسایی و مشخص می شوند زیرا برخی تحت پوشش دستفروشی اقدام به فروش اجناس بی کیفیت و قاچاق(Smuggling) و همچنین فروش مواد مخدر می کنند.

برخورد سلبی و فیزیکی با دستفروشان غیرقانونی و تعرض به حقوق شهروندی است
این نماینده مردم در مجلس دهم، برخورد سلبی و فیزیکی با دستفروشان غیرقانونی و تعرض به حقوق شهروندی است، افزود: اغلب دستفروشان از روی ناچاری و تنها برای تامین معیشت به دستفروشی روی آورده اند بنابراین برخورد سلبی و جمع آوری آنان هیچ گره ای از این معضل رفع نمی کند بلکه باید با ایجاد بازارهای هفتگی و اختصاص فضاهای مشخصی وضعیت آنها را سروسامان داد.

برای جمع آوری و ساماندهی دستفروشان نیازی به تصویب قانون احساس نمی شود
پورحسین با بیان اینکه برای جمع آوری و ساماندهی دستفروشان نیازی به تصویب قانون احساس نمی شود، گفت: شهرداری وظیفه دارد دستفروشان را ساماندهی و از بساط گستری در سطح شهر جلوگیری کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دستفروشان مترو باید هر چه سریع تر جمع آوری شوند، تصریح کرد: تعداد دستفروشان مترو روز به روز در حال افزایش بوده و مشکلات و مزاحمت های زیادی را برای مسافران فراهم کرده اند؛ مترو وسیله جابجایی مسافران است نه دستفروشی و به جد باید از فعالیت دستفروشان در مترو جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر است فضاهایی خارج از واگن ها در اختیار دستفروشان نیازمند مترو قرار داده شود تا برای تامین معیشت با مشکل مواجه نشوند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: