کد خبر: ۱۶۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 08
با وجود اینکه وزیر بهداشت نیز بارها کمبود پرستار در بیمارستانهای کشور را تذکر داده است ولی متاسفانه دولت اجازه استخدام پرستار نمی‌دهد درحالیکه هم اکنون ده‌ها هزار پرستار آماده به کار وجود دارد.
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام سازمان پرستاری کشور بر ادامه کمبود مهم بیمارستانهای کشور با توجه به پایان فعالیت دولت یازدهم تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد شریفی مقدم در نشست خبری درباره آخرین وضعیت کمبود پرستار در کشور با توجه به پایان دولت یازدهم و اقداماتی که باید در این باره صورت می‌پذیرفت، اظهار داشت: متاسفانه کمبود پرستار در سراسر بیمارستانهای کشور همچنان وجود دارد.

قائم مقام سازمان پرستاری کشور ادامه داد: با وجود اینکه وزیر بهداشت نیز بارها کمبود پرستار در بیمارستانهای کشور را تذکر داده است ولی متاسفانه دولت اجازه استخدام پرستار نمی‌دهد درحالیکه هم اکنون ده‌ها هزار پرستار آماده به کار وجود دارد.

شریفی مقدم در تشریح وضعیت آموزش پرستار در بیمارستانها عنوان کرد: این طرحی بود که چون با سازمان نظام پرستاری هماهنگ و مشورت نشده بود مورد نقد قاطبه پرستاران بود که خوشبختانه طی جلسه و نشستی که چند روز قبل برگزار  شد برخی سوءتفاهم ها در این باره برطرف شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در رابطه با نتایج این جلسه توضیح داد: طی این جلسه ضمن پذیرش بخشی از مشکلات توسط مسئولین وزارت بهداشت مقرر شد که کد جداگانه اعلام شده در دفترچه کنکور در سه دانشکده پرستاری حذف شود.

شریفی مقدم گفت: همچنین در خصوص نیازسنجی اعتقاد سازمان نظام پرستار بر این بود که به جز تهران در سایر مناطق کشور پرستار برای جذب به میزان کافی وجود دارد که البته مسئولین وزارت نظری دیگر داشتند، بنابراین مقرر شد در کارگروهی مشترک با مسئولیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، این آمارها بررسی شود و نتیجه تصمیم آن کار گروه در خصوص نیاز سنجی اعلام شده و اگر واقعاً در منطقه ای پرستار مازاد وجود دارد، مجوزی برای جذب پرستار با کد جداگانه وجود نداشته باشد.

وی افزود: در خصوص امکان سنجی مقرر شد تأمین استانداردهای آموزشی و تشکیل کار گروه‌ها در کارگروه آمایشی اصفهان بررسی شود و اگر دانشکده ای چه به لحاظ نیاز سنجی، چه به لحاظ امکانات و استانداردهای آموزشی شرایط را نداشته باشد کدهای جداگانه اعلام شده به کدهای اصلی تبدیل و ادغام شود.

شریفی مقدم در ادامه بیان داشت: مشکلات جامعه پرستاری کشور با وزارت بهداشت، پیچیده، ریشه ای، مزمن و اساسی ولی قابل حل است و این محصول عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری طی سنوات گذشته است.

شریفی مقدم همچنین با توجه به فرارسیدن روز خبرنگار به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و رساندن صدای مظلومان و نیازمندان به مسئولان نیز گریزی زد و گفت: خبرنگاران سلامت در این باره نقش قابل توجه ای دارند زیرا حوزه سلامت و به طور مثال در حوزه پرستاری شاهد کمبودهای بسیاری هستیم و این رسانه ها هستند که می توانند مطالبات ما را به گوش مسئولان امر برسانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: