کد خبر: ۱۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 31
با توجه به اتفاقات اخیر در پارس آباد و تهران و مورد خشونت و تعارض قرار گرفتن کودکان، جای خالی آموزش خود مراقبتی به کودکان در دوران کودکی و بلوغ باید پر شود

شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بر ضرورت آموزش تدریجی خودمراقبتی به کودکان تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد اسماعیل مطلق در دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در پارس آباد و تهران و مورد خشونت و تعارض قرار گرفتن کودکان، جای خالی آموزش خود مراقبتی به کودکان در دوران کودکی و بلوغ(Puberty) باید پر شود.

وی افزود: اگر سواد سلامت مردم بالا رود، مردم به راحتی می‌توانند حق خود را مطالبه و پیگیری کنند.

وی با اشاره به رسالت دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت(Ministry of Health) گفت: بر اساس سیاست‌های سند ششم توسعه و تدابیر مقام معظم رهبری، تلاش‌ها در راستای افزایش جمعیت و پویایی در بین افراد جامعه است.

مطلق تاکید کرد: میزان باروری باید به ۲.۱ برسد و همچنین توجه به سلامت مادر، کودک و امید به زندگی نیز از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: دسترسی به آمار کاهش مرگ مادر باردار به زیر ۱۵ درصد آسان نبوده و از این رو آموزش‌های قبل، حین و بعد ازدواج و بارداری باید به موقع انجام شوند.

برچسب ها: خشونت ، بلوغ ، خودمراقبتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: