کد خبر: ۱۶۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
اگر سطح کلسترول خونتان بالا باشد حتما اولین توصیهای که پزشکتان به شما میکند این است که غذاهای چرب و سراغ سرخکردنیها را حذف کنید
شفا آنلاین:. این درست است که چربیهای اشباع شده<saturated fats> اصلیترین متهمان ابتلا به سرطان، بیماریهای قلبی و زوال عقل هستند، اما برای فرار از این بیماریها نباید به طور کلی هر نوع چربی را از برنامه غذایی خارج نمایید.اگر چربیهای غیراشباع و مفید را به رژیم غذاییتان وارد کنید، نهتنها به این عوارض دچار نمیشوید، بلکه فواید زیادی را هم به جسم و مغزتان میرسانید.

ماهی
سالمون ،ماهی آزاد و قزلآلا از بهترین منابع برای رساندن امگا3 و چربیهای اشباع نشده به بدن هستند. اگر حداقل یکبار در هفته ماهی بخورید، قلبتان بهتر کار میکند و احتمال ابتلایتان به آلزایمر پایین میآید. البته برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف ماهی ببرید، باید آن را بدون روغن بپزید.

مغزها
گردو ،مغز کدوتنبل، آفتابگردان و دانه کنجد از منابع دیگری هستند که کلسترول خوب بدنتان را بالا میبرند. بد نیست در سالاد سبزیجاتتان مقداری کنجد و مغز بریزید و هرروز سهمی از این چربیها را دریافت کنید.

روغنزیتون
برنجتان را بدون روغن دم کنید و هنگام سرو یک قاشق روغنزیتون روی آن بریزید. در این روغن چربی اشباعشده وجود ندارد و با مصرفش قدرت یادگیری و حافظهتان را هم تقویت میکنید.

سبزیجات
سبزیجاتی که برگهایشان به رنگ سبز تیره است (مانند اسفناج، کلمپیچ و کلم بروکسل) میزان زیادی امگا3 دارند. برای تامین این نیاز بدنتان، تا میتوانید انواع سالاد را از این سبزیجات تهیه کنید و لااقل یک وعده در روز از آنها تغذیه کنید.

بذر کتان
تنها آجیلها نیستند که نیاز بدن شما را به چربیهای مفید برطرف میکنند. از نظر محققان بذر کتان هم یکی از دانههای مفیدی است که نهتنها چربیهای مورد نیاز بدنتان را تامین میکند، بلکه با فیبرش سلامت رودههایتان را هم تضمین میکند. بذر کتان ضدالتهاب هم هست و اگر هرروز یک قاشق از آن را روی سالاد یا غذایتان برسید، به مشکلات رحمی و تخمدانی دچار نمیشوید.

آجیل سویا
این دانه روغنی با موادی که دارد باعث کاهش کلسترل خون می شود و از بیماری قلبی جلوگیری می کند . در ضمن قند خون را هم پایین می آورد .
تذکر مهم : همه انواع چربی در هر گرم دارای 9 کالری هستند و مصرف بی رویه آنها وزن را بالا خواهد برد . بنا براین حتی انواع مفید چربی ها هم باید با احتساب کالری مصرف شوند .
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]


برچسب ها: چربی ، رژیم ، سرخ کردنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: