کد خبر: ۱۶۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 27
. قهوه شیرین و نوشیدنی‌های چای سرد، نوشیدنی‌های میوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا منبع اصلی شکر افزوده‌شده در رژیم غذایی آمریکا است.
       

شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ترکیب یک نوشابه شیرین با برگر یا مرغ سرخ‌شده می‌تواند وزن بدن شمارا افزایش دهد.


به گزارش شفا آنلاین:قهوه شیرین و نوشیدنی‌های چای سرد، نوشیدنی‌های میوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زامنبع اصلی شکر افزوده‌شده در رژیم غذایی آمریکا است. از هر 10 کودک در آمریکا 6 کودک و نیمی از بزرگسالان درروز حداقل یک نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند. مواد غذا حاوی سه نوع عمده مواد مغذی کربوهیدرات، چربی و پروتئین است. تحقیقات به دنبال این موضوع است که چگونه کربوهیدرات‌های اضافی به شکل یک نوشیدنی قندی بر متابولیسم چربی‌ها و پروتئین تاثیر می‌گذارد.

بر روی 27 بزرگسال تحقیقاتی در این زمینه انجام شد آن‌ها در یک روز دو وعده غذایی حاوی 15 درصد پروتئین مصرف کردند و از سوی دیگر دو وعده غذایی با 30 درصد پروتئین مصرف کردند. وعده‌های غذایی شامل نان، ژامبون، پنیر، سیب‌زمینی و کره بود و هر یک از آن‌ها 17 گرم چربی و 500کالری داشت. شرکت‌کنندگان یک نوشیدنی شراب شیرین با یک وعده و یک نوشیدنی گیلاس بدون قند را با وعده دیگر مصرف کردند. محققان کشف کردند که نوشیدنی شکر شیرین اکسیداسیون چربی را کاهش می‌دهد و فرآیندی که شروع به تجزیه مولکول‌های چربی می‌کند 8 درصد کاهش می‌یابد. همچنین مصرف نوشیدنی شیرین همراه با 15 درصد پروتئین سبب کاهش اکسیداسیون چربی به میزان 7.2 گرم می‌شود، درحالی‌که نوشیدنی مشابه شیرینی با 30درصد پروتئین، باعث کاهش اکسیداسیون چربی توسط 12.6 گرم می‌شود. محققان معتقدند بار اضافی کربوهیدرات‌ها در یک نوشابه ممکن است نیاز بدن به چربی در رژیم غذایی را برای انرژی کاهش دهد، زیرا چربی برای سوزاندن از شکر سخت‌تر است. خوردن نوشیدنی‌های شکر شیرین با وعده‌های غنی از پروتئین می‌تواند باعث افزایش وزن بیش‌ازحد در فرد شود. سپید
Health Da

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: