کد خبر: ۱۶۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
این مطالعه با استفاده از گسترده ترین جامعه آماری نشان می دهد افسردگی می تواند ماده سفید و ارتباطات عصبی این بخش از مغز را تحت تاثیر قرار دهد
شفا آنلاین>اجتماعی>مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نشان می دهد که افسردگی ساختار مغز را تغییر می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، تغییر در بخش هایی از مغز به نام ماده سفید دیده شده که این قسمت راه های عصبی را دربر می گیرد و سلول های مغز را قادر به ارتباط با یکدیگر از طریق سیگنال های الکترونیکی می کند.

ماده سفید بخش کلیدی اتصالی مغز است و اختلال در آن موجب بروز مشکل در درک و دریافت احساسات و مهارت های نیازمند تفکر می شود.

نتیجه مطالعه انجام شده روی بیش از سه هزار نفر که گسترده ترین مطالعه از این نوع است؛ اطلاعاتی از بیولوژی افسردگی(Depression) به دست می دهد و می تواند به تشخیص و درمان بهتر این بیماری کمک کند.

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند از نوعی روش تصویربرداری منحصر به فرد با ام آر آی به نام DTI برای نقش برداری از ساختار ماده سفید استفاده کردند.

کیفیت این ماده که به نام یکپارچگی ماده سفید شناخته می شود در افراد مبتلا به افسردگی کاهش یافته بود. تغییرات مشابه در افراد سالم از جهت این بیماری، دیده نشد.

افسردگی مهم ترین دلیل ناتوانی در جهان است و علایم آن شامل بی حوصلگی، خستگی مفرط و احساس پوچی است.

کارشناسان می گویند به دلیل گسترده جامه آماری این تحقیق یعنی سه هزار و 461 نفر یافته های آن تا حد زیادی درست هستند.

هیتر والی/Heather Whalley یکی از محققان ارشد دانشگاه ادینبورگ می گوید: این مطالعه با استفاده از گسترده ترین جامعه آماری نشان می دهد افسردگی می تواند ماده سفید و ارتباطات عصبی این بخش از مغز را تحت تاثیر قرار دهد. ارائه درمان به بیماران مبتلا به افسردگی بسیار ضروری است و پی بردن بهتر به سازوکار آن کمک می کند تا راه های درمان کارآمدتری را به کار بندیم. گام بعدی ما این است که ببینیم نبود تغییرات در مغز با محافظت در برابر احساس پوچی و بی حوصلگی چیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: