کد خبر: ۱۶۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
از 28 تیرماه 95 با نصب دوربین های ویژه در بزرگراه های تهران، تخلف جناغی خودروها ثبت و متخلفان اعمال قانون می شوند.
شفا آنلاین>اجتماعی> رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح آزمایشی ثبت مکانیزه «تخلف جناغی» در رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها گفت: وقوع و ثبت این تخلف منجر به اعمال قانون با 50 هزار تومان جریمه می شود.

به گزارش شفا آنلاین، جناغی‌های (خروجی) بزرگراهی به قسمت هایی از بزرگراه ها اطلاق می شوند که رمپ های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه های متقاطع هدایت می کند.

براساس این گزارش تعرض به این محدوده که معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد برای نمایش آن استفاده می شود، ممنوع است.

سردار محمدرضا مهماندار در خصوص تخلف جناغی ها افزود: با نصب این دوربین‌ها معدود رانندگانی که در خروجی‌ بزرگراه‌ها به حقوق سایر رانندگان تجاوز و خارج از مسیر قانونی به رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها ورود می‌کنند، 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته وی، دوربین‌های ثبت تخلف به صورت آزمایشی در خروجی‌ برخی از بزرگراه‌های پایتخت نصب شده که با اطمینان از عملکرد آن‌ها در سطح تمامی بزرگراه‌های پایتخت نصب خواهد شد.

سردار مهماندار اظهار کرد: دوربین‌های نصب شده در خروجی‌ بزرگراه‌ها این قابلیت را دارند که تخلف ورود خودروها به رمپ‌های خروجی‌ بزرگراهی شامل رعایت نکردن مقررات خط کشی، ورود خارج از خطوط مشخص به این معابر و عبور از خط ممتد را ثبت می‌کنند.

مازیارحسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز دراین خصوص گفته بود که از 28 تیرماه 95 با نصب دوربین های ویژه در بزرگراه های تهران، تخلف جناغی خودروها ثبت و متخلفان اعمال قانون می شوند. ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: