کد خبر: ۱۵۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
سازمان تامین اجتماعی اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است
شفا آنلاین>اجتماعی>سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، دفتربازرسی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در زمره پنج دستگاه برتر در حوزه رسیدگی به گزارش ها و شکایات ازسوی نهاد ریاست جمهوری در زمان فعالیت دولت یازدهم قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی، نظارت و بازرسی مستمر برعملکرد واحدهای تابعه ( ادارات کل، مدیریت های درمان و مؤسسات و شرکتهای تابعه) و ارائه کمک های کارشناسی، مشورتی به مسئولین واحدهای تابعه و تهیه گزارش های لازم به مدیریت عالی را به جدیت اجرا کرده است.

براساس این گزارش،بازرسی از تمامی مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان استان تهران( بستری و سرپایی) براساس چک لیست های طراحی شده در واحدهای پذیرش، واحدهای پاراکلینیک و کلینیک و ارائه گزارش آماری به بالاترین مقام سازمان طبق شاخص های ارزیابی شده و امتیازات اخذ شده توسط مراکز درمانی و نهایتا اصلاح و بهبود فرآیندهای درمانی با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و افزایش کیفیت خدمات رسانی در مراکز ملکی سازمان در دستور کار بوده است.

پاسخ به مکاتبات و موارد ارجاعی رسیدگی شده از طرف دفتر ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری( سامد) در چارچوب ضوابط و مقررات و به استناد گزارش های تهیه شده از سوی واحدهای ذیربط از دیگر اقدامات دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.

این دفتر، به بیش از ٢ هزار نامه از سوی سازمان بازرسی(Inspection) کل کشور و سامانه مربوط به این سازمان در طی ٤ سال گذشته پاسخ داده است.

پاسخگویی به مراجعان حضوری، تلفنی و مکاتبه ای توسط کارشناسان بازرسی استان ها با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مخاطبان و بررسی و اقدام لازم در خصوص شکوائیه ها، درخواست ها و اعتراض های رسیده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و تهیه پاسخ از دیگر اقدامات حوزه بازرسی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.

همچنین، طراحی، پیاده سازی و راه اندازی پورتال داخلی دفتر بازرسی مدیر عامل با هدف تسهیل تعاملات و ارتقاء سطح علمی کارشناسان استانی، راهبری و نظارت بر عملکرد کارشناسان بازرسی و رسیدگی به شکایات استان ها، برگزاری دوره آموزشی جهت کارشناسان استانی از دیگر اقدامات حوزه بازرسی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.

سازمان تامین اجتماعی(Social security) اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.

خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به بیش از 14 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان، سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده که درمجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند و تمام ابعاد زندگی و معیشت آنان متاثر از فعالیت های سازمان است، ارایه می شود، همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با سازمان در ارتباط هستند.

مطابق اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است وسازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل 18 مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.

سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند و علاوه بر این تقریبا تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های کشور اعم از مراکز دولتی و خیریه و خصوصی و همچنین آزمایشگاه ها، داروخانه ها و مطب پزشکان با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و بخش اعظم هزینه درمانی بیمه شدگان و بازنشستگان مراجعه کننده به این مراکز نیز توسط این سازمان پرداخت می شود.

بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: