کد خبر: ۱۵۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 05
میزان طلاق در این استان طی سال 95 نسبت به سال قبل آن (سال 94) ، 6 درصد افزایش داشت و شمار آن به 36 هزار و 700 مورد رسید.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: میزان طلاق در این استان طی سال 95 نسبت به سال قبل آن (سال 94) ، 6 درصد افزایش داشت و شمار آن به 36 هزار و 700 مورد رسید.

به گزارش شفا آنلاین،سید صادق سعادتیان روز چهارشنبه در نشستی خبری، افزود: این در حالی است که در سال 94 ، شمار طلاق ها در استان تهران به ٣٤ هزار و ٣١٠ مورد رسید .
وی در خصوص ازدواج های صورت گرفته در استان نیز اظهار کرد: طی سال 94 ، ٨٦٠ هزار مورد ازدواج به ثبت رسید که این رقم در سال ٩٥ به ٨٩٠ هزار مورد افزایش یافت که یک درصد رشد دارد.

افزایش 28 درصد وصول معوقات بانکی در استان تهران
سعادتیان همچنین اظهار کرد:22 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در این استان طی سال 95، وصول و به حساب مربوطه واریز شد که نسبت به سال قبل از آن (سال 94) ٢٨ درصد رشد را نشان می دهد.

این مقام ثبت اسناد و املاک استان تهران ، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: معوقات بانکی در سه ماهه سال ٩٦، بیش از ٤٤ میلیارد وصول معوقات بانکی بوده است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند ثبت،ادامه داد:ثبت سنتی و دستنویس اسناد با مشکلات فراوانی روبرو بود که امروز با توجه به اینکه تمام اسناد صادر شده، الکترونیکی است، بسیاری از مشکلات رفع شده است.

بیش از ٦٠ درصد از استعلامات در ٢ روز کاری انجام شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: در سال ٩٥، بیش از ٦٠ درصد از استعلامات در ٢ روز کاری انجام شد و امسال قرار بر این است تا میزان پاسخگویی به بالای ٧٠ درصد برسد.

سعادتیان اظهار کرد: ثبت اسناد و املاک استان تهران در چهار ماهه سال ٩٥، حدود ١٨٨ هزار و ٧٨٦ فقره استعلام برای متقاضیان ارسال کرد؛ این درحالی است که این استعلام ها در چهار ماهه سال ٩٦، ٢١٤ هزار فقره بوده است.

سعادتیان ادامه داد: در سال ٩٥، بیش از ٨٠١ هزار فقره در تهران سند مالکیت صادر شده است و صدور سند مالکیت نسبت به سال ٩٤، ١٧ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: برای پلاک هایی که در فرآیند ثبتی ایراد و اشکال دارد از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود که در این راستا بیش یک میلیون پیامک ارسال کرده ایم و بدین ترتیب مراجعه حضوری به ثبت کاهش داشته و حداقل دو سفر درون شهری برای هر سند حذف شده است.

تعیین تکلیف 112 هزار فقره اراضی و ساختمان فاقد سند
وی درباره تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی گفت:١٤٣ هزار و ٧٦٠ فقره درخواست به اداره ثبت استان تهران رسیده که حدود ١١٢ هزار فقره در ادارات ثبت تهران تعیین تکلیف شده و در صورت رای مثبت، صدور سند انجام شده است.
سعادتیان درباره تعداد بازرسی های انجام شده از دفاتر اسناد رسمی هم اظهار کرد: در سه ماه اول سال ٩٦ ، هزار و ٢٧٢ مورد بازرسی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ١٤ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص تعداد سردفتران معرفی شده به دادگاه انتظامی گفت: در سه ماهه اول سال ٩٦، ١٥تن به دادگاه معرفی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٦١ درصد کاهش داشته است.

سعادتیان در مورد کاداستر هم خاطرنشان کرد:هشت هزار و ٣٣ هکتار در سامانه کاداستر جانمایی و ٩٢٥ هزار و ٣٨١ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کاداستر ثبت و ٨٤٢ هزار و ٤٨٥ هکتار پلاک کوبی انجام شده است.
وی درباره انتزاع ثبت از قوه قضائیه و الحاق آن به قوه مجریه، یادآورشد: فعالیت های ثبت به لحاظ ماهیت قضائی و شبه قضایی است و اگر این امور به غیر از قوه قضائیه سپرده شود، ممکن است سلیقه ای و سیاسی شود.

خلاف قانون برای مردم هزینه تراشی نشود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران خاطرنشان کرد: میزان وجهی که مردم در دفاتر ثبت پرداخت می کنند باید بابت آن رسید ،دریافت کنند و اگر بیش از میزان تعیین شده باشد، مردم می توانند به بازرسی سازمان ثبت مراجعه و تخلف را اعلام کنند که البته در اکثر دفاتر ثبتی این مساله انجام نمی شود.
برچسب ها: طلاق ، اجتماعی ، اسناد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: