کد خبر: ۱۵۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 2017June 30
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تعدادی از پیمانکاران خارجی فعالیت خود را برای بیمه پردازی ایرانیان خارج از کشور شروع کرده اند.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم برای برقراری بیمه چهار میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین،حسین جودکی افزود: تاکنون بیمه برخی از آنها برقرار شده و برخی دیگر نیز در حال برقراری بیمه است.
وی با بیان اینکه این تعداد از هموطنان خارج از کشور در حال بیمه پردازی به تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: تعدادی از پیمانکاران خارجی فعالیت خود را برای بیمه پردازی این افراد شروع کرده اند.
جودکی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی متناسب با نیازی که هموطنان در خارج از کشور به خدمات این سازمان داشتند هم در حوزه بازنشستگی و هم در حوزه از کارافتادگی، فوت و درمان داخل کشور تقاضاهای زیادی داشت و در سفر وزیر خارجه ایران و برخی دیگر از مسئولان به کشورهای دیگر، بسیاری از ایرانیان تقاضای برقراری بیمه خود را داشتند به همین دلیل این موضوع در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه به همین منظور سازمان اداره کل اتباع در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد،‌ اضافه کرد: پوشش بیمه اتباع خارجی در ایران، پوشش بیمه ایرانیان خارج از کشور و تنظیم و تبادل موافقتنامه بین جمهوری اسلامی و سایر کشورهای اسلامی در حوزه تامین اجتماعی به عنوان سه ماموریت این اداره کل است.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: در حوزه ایرانیان خارج از کشور بخاطر اینکه بتوانیم هموطنان از این خدمات استفاده لازم را داشته باشند، سه روش را طراحی کرده ایم، یکی اینکه وقتی ایرانیان به شعب ما مراجعه می کنند بتوانند از همه قوانین استفاده کرده و خود را بیمه کنند، دوم اینکه اگر ایرانی خارج از کشور وکالت نامه ای برای بیمه خود داشته باشد می تواند به شعب مراجعه کند و خود را بیمه (insurance)کند و روش دیگر هم در کشورهای مختلف کارگزار رسمی تعریف کرده ایم.
وی اضافه کرد: اکنون در 21 کشور کارگزاری رسمی برون مرزی ایجاد شده که تعدادی از آنها فعال است و تعدادی در حال گرفتن مجوز فعالیت هستند و کار آنها شروع شده است.
جودکی ادامه داد: اکنون استقبال خوبی در حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی شده، چون هموطنانی که پوشش بیمه ای خاصی ندارند، می توانند در این کارگزاری ها خدمات خود را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: در حوزه های کشورهای اروپا و آمریکایی نیز تاکنون استقبال خوبی از کارگزاری های رسمی شده اما از طرف کسانی است که قبلا در تامین اجتماعی سوابق بیمه ای داشته اند و می خواهند یا ادامه بیمه پردازی داشته باشند یا از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون از جمعیت 80 میلیونی ایران را تحت پوشش دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: