کد خبر: ۱۵۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
محمدعلی کوزه‌گر گفت: سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به نیازمندترین اقشار جامعه است. نیازمندترین و آسیب‌دیده‌ترین افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که تمامی آنها نیازمند مشارکت‌های مردمی برای رفع نیازهایشان هستند.

شفاآنلاین>اجتماعی>معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از توزیع 20 هزار صندوق جمع‌آوری زکات فطره توسط سازمان بهزیستی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدعلی کوزه‌گر در نشست خبری امروز خود که با موضوع جمع‌آوری وجوه زکات فطره و کفاره توسط سازمان بهزیستی کشور در محل این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به نیازمندترین اقشار جامعه است. نیازمندترین و آسیب‌دیده‌ترین افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که تمامی آنها نیازمند مشارکت‌های مردمی برای رفع نیازهایشان هستند.

وی در ادامه در خصوص راه‌های جمع‌آوری وجوه زکات فطره توسط این سازمان،‌ گفت: نیکوکاران علاوه بر پرداخت وجوه زکات فطره و کفاره خود به روش سنتی از طریق صندوق‌های جمع‌آوری زکات سازمان بهزیستی کشور می‌توانند از طریق حساب 90190 بانک ملت نیز برای پرداخت زکات فطره و یا با شماره‌گیری #9*7*733* و یا مراجعه به سایت www.behzisti.ir  و انتخاب گزینه پرداخت آنلاین و یا تلفن بانک 02184284 برای پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

کوزه‌گر همچنین افزود: نیکوکاران می‌توانند از طریق اپلیکیشین «فطره آنلاین بانک صادرات» نیز وجوه فطریه خود را پرداخت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان آنکه سازمان بهزیستی بزرگ‌ترین و پرسابقه‌ترین سازمانی است که به صورت متمرکز به اقشار نیازمند جامعه خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: بودجه‌های دولتی و اعتبارات دولتی که هر ساله افزایش می‌یابند پاسخگوی نیاز سازمان بهزیستی در راستای رسیدگی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیست علیرغم آنکه به جز سازمان بهزیستی، سایر نهادها و سازمان‌های حمایتی در این بخش فعال هستند اما با این حال می‌بینیم که باز هم عده‌ای از جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در کنار آن جمعیت قابل توجهی از اقشار آسیب‌پذیر همچون زنان سرپرست خانوار، معتادان، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و ... نیز در کشور وجود دارند که تامین حداقل‌های زندگی آنان کار بسیار سختی است.

کوزه‌گر در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان بهزیستی کشور(Welfare Organization of the country) بیش از دو میلیون نفر خانوار نیازمند و آسیب‌پذیر را تحت پوشش خود دارد، گفت: در تلاشیم تا مشارکت‌های مردمی را در قالب خیر جمعی تعریف کنیم و تمامی آحاد جامعه را نسبت به مسئولیت اجتماعی‌شان در قبال نیازمندان آگاه و بستر این مشارکت‌ها را نیز فراهم کنیم.

وی در خصوص توسعه فعالیت‌های الکترونیکی سازمان بهزیستی در راستای جذب مشارکت‌های مردمی، گفت: در تلاش هستیم تا امکان جذب مشارکت‌های مردمی به روش الکترونیکی و از طریق اپلیکیشین‌ها را نیز گسترش دهیم تا کمک‌های مردمی سریعتر و بهتر از قبل دریافت و توزیع شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در این راستا امسال برای نخستین بار افراد می‌توانند از طریق کد #9*7*733* زکات فطره و همچنین سایر کمک‌های نقدی نیکوکاران خود را با انتخاب شهر مورد نظر خود پرداخت کنند و تلاش می‌کنیم تا طی روزهای آینده این امکان نیز در این سامانه فراهم شود تا نیکوکاران بتوانند گروه هدف مورد نظر خود را نیز به طور دقیق در این سامانه مشخص کنند.

کوزه‌گر همچنین در ادامه در خصوص رقم کل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در سال 95، گفت: در سال 95، 47 میلیارد تومان رقم کل مشارکت‌های سازمان بهزیستی بوده است که به صورت غیرمتمرکز از طریق 32 هزار مرکز غیردولتی و غیردولتی وابسته به سازمان بهزیستی کشور جمع‌آوری و برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هزینه شده است.

وی در پایان به باشگاه نیکوکاران سازمان بهزیستی  کشور اشاره کرد و گفت: باشگاه نیکوکاران سازمان بهزیستی کشور بر خدمات داوطلبانه تمرکز دارد و از طریق آن همه افراد جامعه در هر حرفه‌ای می‌توانند نیکوکار باشند و با مراجعه به سایت mosharekatha.behzisti.ir می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کرده و اعلام آمادگی کنند تا به این ترتیب هر ایرانی یک خیر باشد و هم‌اکنون 76 هزار و 530 نفر در حرف گوناگون و متنوع در این باشگاه ثبت‌نام کرده و برای آنها کارت نیکوکاری صادر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: