کد خبر: ۱۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 2017June 23
12 کودک که در رنج بیماری قلبی به سر می بردند و در فهرست انتظار پیوند قلب قرار داشتند، با رضایت خانواده های ایثارگر اهداکننده در یک ماه گذشته، بار دیگر به زندگی بازگشتند.

شفا آنلاین>سلامت>12 کودک که در رنج بیماری قلبی به سر می بردند و در فهرست انتظار پیوند قلب قرار داشتند، با رضایت خانواده های ایثارگر اهداکننده در یک ماه گذشته، بار دیگر به زندگی بازگشتند.

به گزارش شفا آنلاین،جراح قلب کودکان بیمارستان شهید رجایی تهران با اظهار خرسندی از این اتفاق گفت: این 12 کودک با وضعیت اورژانسی(emergency) در بیمارستان بستری بودند و هر لحظه ممکن بود دیگر در میان ما نباشد، اما با اقدام انسان دوستانه خانواده های اهداکننده در این ماه مبارک، خوشبختانه در حال حاضر کودکی با وضعیت اورژانسی برای پیوند قلب در بیمارستان نداریم.

دکتر سید محمد مهدوی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای اهدای عضو گفت: در چند ماهه گذشته، فرهنگ سازی بسیار خوبی از سوی وزارتخانه(Ministry) و انجمن اهدای عضو ایرانیان صورت گرفته است و شاهد بالا رفتن آمار پیوند اعضا در کشور هستیم.

وی اظهار کرد: مردم ما در طول تاریخ ثابت کرده اند که با گذشت هستند و در مواقع حساس از خودگذشتگی های فراوانی از خود نشان داده اند و شاید در مورد این مساله آگاهی کافی را نداشته باشند که این امر قطعا با فرهنگ سازی مناسب حل می شود.

مهدوی در خصوص کارت اهدای عضو خود گفت: خیلی وقت ها بیماران از من می پرسند که آیا خودم هم کارت اهدای عضو دارم و من در جواب عکس کارتم را که همیشه در تلفن همراه دارم به آن ها نشان می دهم، در واقع معتقدم این اقدام ابتدا باید از سوی ما شروع شود.

9 ماه انتظار برای پیوند قلب
فرشته ابیض که بیش از 9 ماه در لیست انتظار پیوند قلب بود یکی از این کودکان است که 29 خرداد در بیمارستان شهید رجایی پیوند قلب شد و حیاتی دوباره یافت.
مادر فرشته که بیش از 6 ماه به علت وضعیت فرزندش در بیمارستان بود، ضمن قدردانی از خانواده اهداکننده قلب فرشته گفت: در روزهای آخر آنقدر شرایط سخت بود که دیگر فکر نمی کردم قلبی برای فرشته پیدا شود اما خانواده اهداکننده، فرشته را دوباره به ما بخشیدند.

وی افزود: خدا را هزاران مرتبه شکر می کنم که این خانواده های از خودگذشته در کشور ما وجود دارند و دستشان را می بوسم.

به گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان، در حال حاضر 26 هزار بیمار در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند و روزانه حدود 10 نفر به علت نرسیدن این عضو جان خود را از دست می دهند، این در حالی است که اگر تنها نیمی از افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند اعضایشان اهدا و پیوند شود، هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند عضو باقی نمی ماند.
متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو برای اعلام رضایت خود به خانواده مبنی برا اهدای عضو پس از مرگ مغزی، می توانند از طریق سامانه جامع کشوری به آدرس www.ehda.center کارت خود را دریافت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: