کد خبر: ۱۵۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
. یافته‌ها نشان دادند که یک پنجم از این افراد که عوارض ناخواسته داروی مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها گزارش کرده‌اند، اصلا احتیاجی به مصرف آنتی‌بیوتیک نداشته اند.
       

شفا آنلاین:محققان گزارش کرده‌اند که در حدود 20 درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های آمریکا که برای آنها آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود، از عوارض ناخواسته این داروها رنج می‌برند. مطالعه جدید روی 1500 بیمار بزرگسال بستری انجام شد که برای آنها آنتی‌بیوتیک<Antibiotics> تجویز شده بود.


به گزارش شفا آنلاین:یافته‌ها نشان دادند که یک پنجم از این افراد که عوارض ناخواسته داروی مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها گزارش کرده‌اند، اصلا احتیاجی به مصرف آنتی‌بیوتیک نداشته اند. طبق این نتایج، هنوز هم آنتی‌بیوتیک‌ها بیش از میزان مورد نیاز تجویز می‌شوند. این تحقیق در بیمارستان جان‌هاپکینز انجام شده است.
دکتر پرانیتا تاما، که سرپرست برنامه نظارت بر درمان‌های ضدمیکروبی در گروه کودکان است می‌گوید:"در اغلب موارد، متخصصان آنتی‌بیوتیک‌ها را تجویز می‌کنند حتی اگر شک مختصری در مورد وجود عفونت باکتریایی داشته باشند. متاسفانه چنین تصور می‌شود که حتی اگر آنتی‌بیوتیک‌ها واقعا لازم نباشند، ضرری هم ندارند؛ اما همیشه چنین نیست. آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند مضر باشند و متخصصان باید همیشه ضرورت تجویز آنها را بررسی کنند. اگر بیمار واکنش‌های ناخواسته مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک را بروز داد، حداقل باید بدانیم که از مصرف آنتی‌بیوتیک سود برده است."
دکتر تاما، استادیار بیماری‌های کودکان در مدرسه پزشکی جان‌هاپکینز در بالتیمور است. بیماران شرکت کننده در مطالعه، به دلایل مختلفی نظیر تروما تا بیماری‌های مزمن، در بیمارستان بستری شده بودند. همه آنها حداقل 24 ساعت درمان آنتی‌بیوتیکی را تجربه کرده بودند. در کل، 20 درصد از این بیماران یک یا تعداد بیشتری از عوارض ناخواسته دارویی را طی یک ماه اول پس از ترخیص از بیمارستان تجربه کرده بودند. شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده در این کودکان عبارت بودند از مشکلات گوارشی(42درصد)، مشکلات کلیوی(24درصد) و اختلالات خونی(15درصد).سپید
منبع:PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: