کد خبر: ۱۵۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
این موضوع در شبکه های مجازی مطرح شده بود ولی در گشت ها و بازرسی های تعزیرات با چنین مساله ای برخورد نداشتیم
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس گشت های مشترک تعزیرات استان تهران با تاکید بر این که گشت های تعزیرات به اقلام مصرفی سبد خانوار در ماه رمضان توجه ویژه دارند، گفت: حلیم پنبه ای در گشت های تعزیرات رویت نشد.

به گزارش شفا آنلاین، بهمن حسن بیگی درباره طرح ویژه ماه مبارک رمضان سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: ما در ماه مبارک رمضان تمام کالاهای توزیعی، خدماتی و اقلام اساسی که در این ماه بیشتر مصرف می شود مانند خرما، نان، زولبیا و بامیه، گوشت و لبنیات را مورد توجه و بررسی ویژه قرار می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازرسی ها و گشت های سازمان تعزیرات به تخلف وجود پنبه در حلیم ها برخورد داشته اند یا خیر، گفت: این موضوع در شبکه های مجازی مطرح شده بود ولی در گشت ها و بازرسی های تعزیرات با چنین مساله ای برخورد نداشتیم.

**بیشترین تخلفات در گشت های ویژه ماه مبارک رمضان
رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران درباره بیشترین تخلفات در گشت های ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: در رسیدگی به تخلفات صنفی بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، گران فروشی و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی است.

**ناخالص فروشی، مصداق کم فروشی است
حسن بیگی در مورد خالص فروشی اظهار کرد: ناخالص فروشی، مصداق کم فروشی است و خالص فروشی در راستای مصوبه کمیسیون تنظیم بازار تهران لازم الاجراست.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی باید وزن ظرف و جعبه کالاها را کم کنند و به وزن خالص اقلام و کالاها را به مشتریان بفروشند.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی که مبادرت به ناخالص فروشی و در واقع کم فروشی کنند، جریمه می شوند و در صورت تکرار تخلف، برخوردها نیز تشدید می شود.

حسن بیگی افزود: طرح خالص فروشی با ابلاغ اتحادیه قنادی ها در شیرینی فروشی ها برای زولبیا و بامیه و شیرینی در حال اجرا است.

** جریمه های ناچیز، قدرت بازدارندگی ندارد
رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران با تاکید بر لزوم به روزرسانی جریمه های تخلفات تعزیرات، افزود: جریمه های ناچیز قدرت بازدارندگی ندارد و از آنجا که واحدهای صنفی از میزان جریمه ها اطلاع دارند، این جریمه ها ضمانت اجرای ضعیفی دارد.

وی اظهار کرد: جریمه عدم صدور فاکتور ٦٠ هزار تومان و جریمه عدم درج قیمت ٨٠ هزار تومان است که این میزان باید در قانون اصلاح و میزان جریمه ها بروز شود.

حسن بیگی اظهار کرد: گشت های تعزیرات هر روز فعال هستند و با همکاری دستگاه های نظارتی به شکایات و اعلام تخلف ها رسیدگی می کنند همچنین حضور سرزده در بازارها و اصناف نیز از دیگر اقداماتی است که توسط گشت های ویژه انجام می شود.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: اگر کارشناسان در محل برخورد با تخلف بتوانند نظر کارشناسی خود را ارائه کنند، در همان محل فرد خاطی به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که نیاز به کارشناسی بیشتر باشد، پرونده به شعب تعزیرات ارسال می شود که پس از بررسی های لازم اگر پرونده شاکی داشته باشد، طرفین احضار می شوند و اگر گزارش تخلف باشد، درصورت محرز شدن تخلف، واحد صنفی به پرداخت جریمه محکوم می شود.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران اظهار کرد: متخلفان عرضه کننده مواد غذایی غیربهداشتی علاوه براینکه در چارچوب قانون به پرداخت جریمه محکوم می شوند، نسبت به معدوم سازی کالا نیز اقدام می شود و اگر شرایط بحرانی باشد، ظرف ٤٨ ساعت توسط وزارت بهداشت و درمان واحد صنفی متخلف پلمپ می شود.

حسن بیگی یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٧ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: