کد خبر: ۱۵۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
داستان مربوط به آن چاه که برای کارفرما آب نداشت و برای چاه‌کن نان داشت را که شنیده‌اید. جلب توجه فعالان صنفی به انتخابات قریب‌الوقوع سازمان نظام پزشکی مصداق آن چاه مشکوک به داشتن آب برای ما است اما انگار نان آن برای دوستان وزارت بهداشت بی‌توجهی بدنه صنف به گزینش وزیر بهداشت دولت دوازدهم است.

جناب دکتر حریرچی در اظهاراتی با ادبیاتی وفادارانه به مقام ارشد خود از افکار عمومی مایه گذاشته‌اند که البته امری معمول شده است؛ زیرا افکار عمومی به نظر دارای صاحب خاصی نیست و هر کس تریبونی داشته باشد می‌تواند خود را مدعی سخنگویی افکار عمومی بداند.

چون آقای دکتر حریرچی دارای سوابق جدی در متهم کردن همکاران پزشک خود به بی‌اطلاعی از مبانی علمی هستند، لطفا در این مورد خاص که به‌نوعی دارای منظورهای سیاسی است چند سوال زیر را نه از باب تنویر که از باب زکات دانش خود پاسخ دهند:

سوال اول: منظور از افکار عمومی آیا تمامی جامعه ایرانی است و یا نظرسنجی خاصی را انجام داده‌اند؟
سوال دوم: اگر نظرسنجی انجام‌شده است سوالات چه بوده است و چگونه و توسط چه کسانی طراحی‌شده است؟

سوال سوم: نظرسنجی توسط کدام ارگان اجراشده است و ناظر کیفی آن، چه نهادی بوده است؟
از آنجا که طبق معمول لحن تند آقای دکتر حریرچی در این گفتار حفظ‌شده است تمایل دارم بدانم که ایشان با کدام بینه گفتگو در مورد گزینه‌های دیگر را صوری دانسته‌اند و آیا این نگاه به‌نوعی تعیین تکلیف برای ریاست جمهوری منتخب نیست و نیز آیا با ادب سیاسی که از یک مدیر ارشد سیاسی نسبت به مافوق خود (رئیس‌جمهور) انتظار می‌رود همخوانی دارد. آیا نمی‌توان بر اساس برهان خلف به این نتیجه رسید که شاید گزینه‌های دیگر به‌واقع وجود دارند و شایستگی کمتری برای وزارت ندارند و جناب سخنگو و قائم‌مقام تمایل دارند نه منعکس‌کننده افکار عمومی و بلکه شکل‌دهنده آن باشند.
الله الاعلم
در اجرای ادای زکات از جانب آن مقام عالی منتظر پاسخ‌های احتمالی ایشان می‌مانیم.سپید
هاشم موذن زاده/ جراح عمومی
هماهنگ‌کننده گروه تلگرامی پزشکان و قانون

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: