کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۶ - 2017June 27
داروی آلپرازولام در موارد ضد اضطرابی در دوز بسیار پایین یعنی 25 صدم میلی گرم تجویز می شود و در صورتی که به منظور درمان بی خوابی تجویز شود گاهی تا نیم میلی گرم نیز تجویز می شود و حداکثر دوز تجویزی این دارو 4 میلی گرم در روز در موارد بسیار شدید و در افرادی است که حملات اضطرابی بسیار شدیدی مثل پانیک دارند.

شفا آنلاین:آلپرازولام بانام تجاری زاناکس قرص های نیم میلی گرمی و یک میلی گرمی است که به طور طبیعی توسط روانپزشکان و پزشکان برای اثرات ضداضطرابی<Anxiolytic effects> و خواب آوری و به ندرت برای درمان افسردگی به طور معمول تجویز می کنند.

به گزارش شفا آنلاین: داروی آلپرازولام در موارد ضد اضطرابی در دوز بسیار پایین یعنی 25 صدم میلی گرم تجویز می شود و در صورتی که به منظور درمان بی خوابی تجویز شود گاهی تا نیم میلی گرم نیز تجویز می شود و حداکثر دوز تجویزی این دارو 4 میلی گرم در روز در موارد بسیار شدید و در افرادی است که حملات اضطرابی بسیار شدیدی مثل پانیک دارند.

متاسفانه آلپرازولام امروزه به طور غیرمنطقی به عنوان یک داروی ضد ترس استفاده می شود و برخی از جوانان از آلپرازولام به عنوان داروی ضدترس و هراس و فوبی ها مثل موارد ترس شدید از امتحان و یا ترش شدید از حضور در جلسات اجتماعی استفاده می کنند و تصور می کنند با مصرف این دارو ترس شدید آنها کاهش پیدا می کند و در واقع این دارو به عنوان یک داروی ضدترس شناخته شده است.

روانپزشکان این داروها را حداکثر برای مدت دو هفته تجویز می کنند تا داروهای تجویز شده دیگر اثر خود را نشان دهند و اگر مدت زمان بیشتری مصرف این دارو تجویز شود باید تحت نظر پزشک باشد.

خواب آلودگی و منگی، اختلال تعادل در راه رفتن، تکلم غیرقابل فهم، تاری دید، ناراحتی های گوارشی، و درصورت مصرف زیاد عوارض کبدی شدید مانند یرقان بروز می کند. فراموشی های کوتاه مدت از دیگر عوارض مصرف خودسرانه این دارو است که حتی در مواردی که مصرف دارو بیش از حد مجاز و در مدت زمان طولانی باشد، می تواند فراموشی های جدی به بار آورد که حتی غیرقابل برگشت است و فرد دچار فراموشی دایم می شود.

افرادی که داروهای آلپرازولام مصرف می کنند نباید به هنگام مصرف این دارو رانندگی کنند و افرادی که این داروها را در دوزهای پایین استفاده می کنند باید با دقت رانندگی کنند.

در صورتی که افراد به صورت خودسرانه از این دارو استفاده کنند به دلیل خواب آور بودن و ضد اضطراب بودن این دارو به محض قطع مصرف آن دچار اضطراب شدید و بیخوابی های شبانه می شوند. لذا به هیچ وجه مصرف این دارو بدون تجویز پزشک برای درمان بیخوابی توصیه نمی شود.پزشکان بدون مرز،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: