کد خبر: ۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناسان اعتیاد عقیده دارند، 40درصد از افراد بالای 65 سال در آمریکا، بیش از حد الکل می‌نوشند.

به گزارش شفا آنلاین، انتظار می‌‌‌رود، میزان معتادان به مواد مخدر و الکل بین افراد بالای 50 سال در آمریکا از 2/8 میلیون نفر به 5/7 میلیون تا سال2020 برسد.از بسیاری جهات این یک اپیدمی خاموش است که در اغلب موارد از چشم خانواده و پزشکان این سالمندان پنهان می‌ماند.


     جوزف گاربلی، پزشک مسئول در بیمارستان پنسیلوانیا، می‌گوید، این مشکل آنقدر دارد جدی می‌شود که بیمارستان برنامه خاصی را برای این افراد در نظر گرفته است. براساس نظرسنجی 2013 اداره اعتیاد و سلامت روان، اکنون 1700 مکان از 18هزار مکان در ایالات متحده به افراد بالای 50 سال خدمات مخصوص ترک اعتیاد ارائه می‌کنند.

 

     گاربلی عقیده دارد: «این ماجرا مرحله‌ای از مراحل زندگی است. این افراد به دلیل محدودیت‌های بدنی استقلال خود را به‌تدریج از دست می‌دهند. به‌علاوه، این افراد نزدیکان خود را از افراد خانواده یا دوستان از دست می‌دهند و نیز احساسی در آنها به وجود می‌آید که به دلیل بازنشستگی کنار گذاشته شده‌اند. آنها گاه به این راه حل می‌رسند که با کمک مواد یا الکل تنهایی خود را پر کنند. بالا رفتن سن باعث می‌شود که میزان تحمل آنها نسبت به الکل کم شود یا مصرف الکل به‌صورت خطرناکی بر داروهای آنها اثر بگذارد.»

 

الکل می‌تواند اثر داروهایی مانند آلپرازولام و دیازپام را تشدید کرده و نتایج مهلکی در مصرف مسکن‌ها به‌بار بیاورد.

 

     مصرف الکل فقط بخشی از ماجراست. مطالعات نشان می‌دهند، تعداد افراد سالمندی که برای ترک اعتیاد به مسکن‌هایی که منشا تریاک دارند مورد درمان قرار می‌گیرند، از سال 2012 افزایش یافته است. افراد 59-50 ساله در شهر نیویورک بزرگ‌ترین گروه تحت درمان برای ترک را تشکیل می‌دهند. حتی مواردی دیده شده است که افراد بعد از بازنشستگی به مصرف کوکایین روی آورده‌اند.

 

     خانواده‌های سالمندان اغلب انتظار دارند، پزشک خانواده درباره اعتیاد به مواد و الکل از بیمار سوال کند، اما زمان ویزیت پزشکان که این روزها به دقیقه‌ها محدود شده است، در خیلی از موارد این مجال را نمی‌دهد.

 

     گزارش‌ها حاکی از آن است که اغلب بچه‌ها فکر نمی‌کنند که پدر یا مادر سالمندشان ممکن است معتاد شوند، درصورتی که 37درصد آنان در نظرسنجی‌ها گفته‌اند رفتارهای پرخطری را از والدین خود مشاهده کرده‌اند.

 

     35 میلیون سالمند بالای 65 سال در آمریکا زندگی می‌کنند. در حال حاضر، 17درصد از این جمعیت به‌نوعی تحت تاثیر اعتیاد به مواد شامل سوءمصرف داروهای نسخه‌ای قرار دارند و انتظار می‌رود، تعداد سالمندان معتاد به مواد تا سال 2020، دوبرابر شود.

 

     کارشناسان می‌گویند، در سال 2006، اولین افراد از آنها که طی سال‌های 1946-1964 به دنیا آمده بودند، به 60سالگی رسیدند. این افراد باورهایی داشتند متفاوت از سالمندان نسل‌های قبلی خود. آنها بیش از سالمندان قبلی در معرض الکل و مواد مخدر بوده‌اند و درنتیجه بیش از آنها فکر می‌کنند، با کمک این مواد می‌توانند مشکلات خود را حل کنند. به همین دلیل انتظار داریم میزان معتادان به مواد در این رده سنی باز هم افزایش یابد. واقعیت آن است که آن شرمساری و احساس گناه از مصرف مواد در این نسل کمرنگ‌تر از نسل‌های سالمندان قبلی شده است و رفتن به سوی مواد برای حل مشکلات سالمندی اکنون خریدارانی نیز دارد.WebMD

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: