کد خبر: ۱۵۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 14
بولدرینگ نوعی سنگ‌نوردی است که در آن از صندلی صعود یا طناب استفاده نمی‌شود. این ورزش اغلب شامل بالا رفتن از ارتفاعات کم، اما همراه با راه‌های پیچیده است.
شفا آنلاین:بیش از 15 میلیون فرد بزرگ‌سال در ایالات‌متحده مبتلا به افسردگی<Depression> هستند که آن را به یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در این کشور تبدیل کرده است؛ اما یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که ممکن است ‌راهی شگفت‌انگیز برای کمک به مبارزه با این بیماری ناتوان‌کننده وجود دارد: سنگ‌نوردی (بولدرینگ).

به گزارش شفا آنلاین:بولدرینگ نوعی سنگ‌نوردی است که در آن از صندلی صعود یا طناب استفاده نمی‌شود. این ورزش اغلب شامل بالا رفتن از ارتفاعات کم، اما همراه با راه‌های پیچیده است.
محققان دریافتند بزرگ‌سالان مبتلا به افسردگی که برای 8 هفته سنگ‌نوردی انجام دادند، به‌طور چشمگیری بهبود در علائم افسردگی را تجربه کردند.
احساس اندوه، پوچی و ناامیدی که به مدت حداقل 2 هفته باقی بماند، به ‌عنوان افسردگی تعریف‌ می‌شود. این علائم ممکن است شامل احساس گناه، بی‌ارزشی، خستگی، مشکلات تمرکز و افکار مرگ یا خودکشی نیز باشد.
در اکثر موارد افرادی که برای افسردگی درمان دریافت می‌کنند ـ از طریق دارو، روان‌درمانی یا ترکیبی از هر دو - به‌طور کامل بهبود می‌یابند. بااین‌حال، آمار‌ها نشان می‌دهد که تنها یک‌سوم از بیماران مبتلا به افسردگی شدید، فعالانه درمان را دنبال می‌کنند.
مطالعات روی بیش از 100 آلمانی صورت گرفت. آن‌ها به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به سرعت سنگ‌نوری را آغاز کردند؛ در حالی که گروه دیگر برای شروع این ورزش باید صبر می‌کرد. آنها 3 ساعت در هفته و در مجموع 8 هفته صخره‌نوردی کردند. اکثر آنان با این ورزش بیگانه بودند. شدت علائم افسردگی شرکت‌کنندگان موردبررسی قرار گرفت.
گروهی که فورا سنگ‌نوردی را آغاز کرد، شاهد ۶.۲۷ امتیاز و گروه دیگر شاهد تنها ۱.۴ امتیاز پیشرفت بود. این امر بیانگر تغییر در شدت افسردگی از متوسط به خفیف است. صخره‌نوردی از بسیاری جهات یک فعالیت مثبت جسمانی است. این ورزش نیاز به تمرکز بالایی دارد و افراد باید در لحظه بر کار خود متمرکز باشند تا سقوط نکنند؛ بنابراین ذهن فضای خالی برای فکر کردن پیرامون سایر مسائل ندارد.
درمجموع گروه تحقیقاتی به این رسیدند که سنگ‌نوردی، یک مکمل مفید برای درمان‌های کنونی در افراد مبتلا به افسردگی مفید است و حتی می‌تواند به افراد مبتلا به سایر اختلالات سلامت روان نیز کمک کند.
سپید
Medica- News Today


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: