کد خبر: ۱۵۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
نباید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی به معنای محدودیت تلقی شود بلکه لازم است برای شفاف سازی ها، تعریف درستی از تعیین سقف دفترچه های بیمه صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه درمانی نباید به محدودیت خدمت به بیماران منتهی شود، گفت: منابع طرح تحول سلامت نیازمند ساماندهی است.

به گزارش شفا آنلاین،همایون هاشمی درباره تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها، افزود: اینکه وزارت بهداشت(Ministry of Health) به دنبال کاهش هزینه های طرح تحول سلامت است اقدام قابل قبولی است زیرا طرح تحول نیازمند اصلاحاتی است.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که مشکل اصلی طرح تحول سلامت نبود منابع پایدار است و با توجه به هزینه هایی که این طرح بر حوزه بهداشت و درمان وارد کرده باید تلاشی برای پایدار کردن منابع انجام داد که تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه می تواند اثربخش واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که نباید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی به معنای محدودیت تلقی شود بلکه لازم است برای شفاف سازی ها، تعریف درستی از تعیین سقف دفترچه های بیمه صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی بر اساس تخصص، نوع بیماری و موارد دیگری لحاظ شود تا سقف هزینه ای و اعتبار بخشی به بیمارستان ها مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه درمانی منافع بیماران در نظر گرفته شود تا تاثیرگذاری بهتری بر طرح تحول سلامت داشته باشد.

پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار برنامه این وزارتخانه را برای مدیریت جدید سازمان بیمه سلامت(Health insurance) اعلام کرد و گفت: منابع کشور محدود است و پس از انتقال این سازمان به وزارت بهداشت قطعا برای دفترچه بیمه افراد و هزینه‌کرد بیمارستان‌ها در سال سقف تعیین می‌کنیم.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: