کد خبر: ۱۵۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
پیش از این در مراسم روز ملی اهدای عضو، تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن اهدای عضو ایرانیان و فدراسیون فوتبال برای بهره‌مندی از ظرفیت ورزشکاران در توسعه فرهنگ اهدای عضو منعقد شده بود

شفا آنلاین>سلامت>همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) جشن هواداری تیم ملی با محوریت تقدیر از خانواده‌های اهداکننده زنده یاد مجید نایینی و وحید باغگلی در سالن آمفی تئاتر محک برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، شب گذشته در جشن هواداری تیم ملی که به مناسبت تقدیر از خانواده‌های زنده یاد مجید نایینی و وحید باغگلی که اهدای عضو انجام داده بودند، برگزار شده بود، بر لزوم فرهنگ‌سازی اهدای عضو از سوی ورزشکاران تاکید و از دو خانواده اهداکننده که به تازگی اعضای بدن ورزشکاران خود را که دچار مرگ مغزی(Brain death) شده بودند اهدا کردند، تقدیر شد.

پیش از این در مراسم روز ملی اهدای عضو، تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن اهدای عضو(organ donation) ایرانیان و فدراسیون فوتبال برای بهره‌مندی از ظرفیت ورزشکاران در توسعه فرهنگ اهدای عضو منعقد شده بود.

دکتر نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و دکتر امید قبادی قائم مقام انجمن، در ابتدای این مراسم ضمن توضیح  مکانیزم مرگ مغزی بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه با همیاری نام‌آوران عرصه ورزش و هنر کشور تاکید کردند.

در این مراسم بسیاری از مسوولان و پیشکسوتان فوتبالی کشور از جمله مهدی تاج - رییس فدراسیون فوتبال، دکتر محمدرضا زادمهر، حمید درخشان، فرشاد پیوس، غلامرضا عنایتی و ..... حضور داشتند که اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کردند.

همچنین غلامرضا عنایتی بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان با اشاره به علت حضورش در این مراسم گفت: برای اعلام حمایت از تیم ملی و همچنین پیوستن به انجمن اهدای عضو ایرانیان، در جشن سامانه ۹۰۹۰ حضور یافتم.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان،‌ وی افزود: به نظر می رسد مردم ایران برای انجام دادن این اقدام زیبا دچار نوعی دوگانگی فکری هستند. امیدوارم با اطلاع رسانی دقیق اهدای عضو گسترش یابد چراکه زمانی که یک اتفاق ناخوشایندی رخ می دهد می توان با اهدای عضو به سایر افراد زندگی بخشید.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: