کد خبر: ۱۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 30
بسیاری از معتادان و خانواده های آنان دسترسی لازم به سایت های اطلاع‌رسانی در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد را ندارند.
شفا آنلاین>اجتماعی>مسئول مرکز تحقیقات سوء مصرف موادمخدر و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامشهر گفت: بسیاری از معتادان و خانواده های آنان دسترسی لازم به سایت های اطلاع‌رسانی در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد را ندارند.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود افزود: این در حالی است که در زمان حاضر سایت های مفیدی همچون سایت ستاد مبارزه با مخدر، وزارت بهداشت(Ministry of Health)، سازمان بهزیستی و پیشگیری نوین وجود دارد اما ما از طرفی شاهد عدم توانایی و دسترسی بسیاری از معتادان به سایت های یاد شده هستیم.

حاجی رسولی اظهار کرد: بنابراین این سایت‌ها فقط برای کسانی که دسترسی دارند، مفید فایده است و برای جامعه هدف مثلا معتادان کارتن‌خواب، قابل استفاده نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر رو در رو و چهره به چهره باشد، بسیار موثر خواهد بود؛ البته این رویکرد طی چند سال اخیر در کشور بهبود یافته است اما این بهبودی، نسبی است .

وی افزود: با ایجاد کارگاه‌های آموزشی درمدارس، محلات و کارخانه‌ها می‌توان این روند را افزایش داد به شرطی که کلاس‌های آموزشی به طور مستمر فعال ودایر تشکیل شود.

حاجی رسولی ادامه داد: ارتباط علمی، انسانی، مستقیم و مستمر باید طوری باشد که مردم احساس کنند اگر مشکلی در این زمینه دارند می‌توانند به راحتی به مکان‌های مشخص و اشخاص کاردان و متخصص مراجعه کنند؛ لازمه این امر نیز این است که در محلات جاهایی برای این نوع ارتباط وجود داشته باشد و اشخاص متخصص در این حوزه جواب مردم دردمند را بدهند.

وی گفت: هم‌اکنون از سوی شهرداری در تمام محلات سرای محله ایجاد شده است و انواع و اقسام کلاس‌ها در آن برگزار می‌شود؛ اما چرا کلاس‌های مشاوره رفع اختلالات رفتاری و پیشگیری از اعتیاد در این سرای محلات جایی ندارد.
برچسب ها: اعتیاد ، اجتماعی ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: