کد خبر: ۱۵۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 30
اگر در ماه مبارک رمضان دچار یبوست هستید می توانید از خورش های ملین مثل خورش آلو و دیگر خورش های سبزی دار استفاده کنید.
بیشتر آب و کمتر چای :

شفا آنلاین:کافئین مدر است یعنی باعث دفع آب از طریق ادرار می شود.پس منجر به تشنگی ، افت فشار و یبوست می شود، پس مصرف نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه یا چای را کاهش دهید.


به گزارش شفا آنلاین:چای منجر به افزایش اسید معده و باز شدن محل اتصال مری به معده شده بنابراین منجر به ترش کردن و تلخ شدن دهان می شود.

یبوست :
اگر در ماه مبارک رمضان دچار یبوست هستید می توانید از خورش های ملین مثل خورش آلو و دیگر خورش های سبزی دار استفاده کنید. خوردن انواع سبزی های خام و پخته و میوه های خیسانده مانند آلو و انجیر به بهبود این وضعیت کمک می کند. مصرف روغن زیتون به همراه سالاد نیز در پیشگیری از یبوست موِثر است. خوردن چای پررنگ ، قهوه و کاکائو موجب پیدایش حالت یبوست می شود. مصرف آب کافی برای رفع یبوست و دفع سموم و مواد زائد بدن و انجام واکنش های بیولوژیکی داخل بدن مفید است. نان سبوس دار مصرف کنید و پیاده روی را فراموش نکنید .

بوی بد دهان :
بعضی از روزه داران بدون سحری روزه می گیرند که این امر موجب می شود نیازهای تغذیه ای تامین نشده و در نتیجه کمبود بیش از حد انرژی و سوخت ناقص چربی ها، ترکیبات کتونی در بدن ایجاد کند که منجر به ایجاد بوی بد دهان و سر درد و دردهای عضلانی می شود.استفاده از نخ دندان و مسواک نرم روی زبان و استفاده از دهان شویه ها واستفاده از میوه جات و سبزیجات ( سبزیجات معطر مانند جعفری) کمک می کند .

ترش کردن و تلخی دهان :
از غذاهای سبک در وعده سحری استفاده کنید و پس از خوردن سحری برای مدت ۲۰ دقیقه راه بروید و بلافاصله نخوابید و مصرف چای را به حد اقل برسانید .

رخوت و سستی بیش از حد پس از افطار :
چون ساعاتی که گوارش خالی از غذاست زیاد است بنابراین وقتی حجم زیادی از مواد خوراکی وارد گوارش می شود منجر به هجوم خون از کل بدن به سمت گوارش می شود و بنابراین حالت رخوت و سستی ایجاد می شود . پس باید تعداد وعده ها را کمی افزایش و میزان را در هر وعده کاهش داد .
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: