کد خبر: ۱۵۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 28
امروزه بسیاری از موسیقیها حالت تنش و اضطراب و یا غم و اندوه را القا می‌کند و بسیاری جوانان به‌صرف تبعیت از مُد ناخواسته روان خود را می‌آزارند و جان خود را خسته می‌کنند.
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس طب سنتی(Traditional medicine) گفت: امروزه بسیاری از موسیقیها حالت تنش و اضطراب و یا غم و اندوه را القا می‌کند و بسیاری جوانان به‌صرف تبعیت از مُد (و نه از سر تدبیر) ناخواسته روان خود را می‌آزارند و جان خود را خسته می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سید جواد علوی درباره سلامت روان اظهار داشت: در گذشته نه‌چندان دور باغبانی و نگهداری از حیوانات جزیی از زندگی روزمره بشر بود و در نتیجه نیازی به توصیه برای حفظ سلامت روان وجود نداشت اما اهمیت این موضوع از آنجا روشن می‌شود که کشاورزی به‌عنوان بهترین شغل‌ها بین شغل‌های یدی (دستی) معرفی شده است زیرا اعتقاد بر این بود که زندگی در هوای صاف و سالم، کار کردن در هوای آزاد، عدم مصرف غذاهای مختلف، تعادل باطنی و عدم آرزوهای فسادانگیز و اضطراب همگی به حفظ سلامتی و طول عمر کمک می‌کند.

وی افزود: امروزه نیز روانشناسان معتقدند وقتی فردی به کارهای باغبانی مشغول می‌شود با انجام دادن و به اتمام رساندن مراحل مختلف کار احساس کارآیی و خودارزشی می‌کند, بین باغبانی کردن و امیدواری یک ارتباط ذاتی وجود دارد, کشت یک دانه مستلزم امید، انتظار و پیش‌بینی برای یک نتیجه خوب است؛ از طرفی وقتی فرد در طبیعت قرار می‌گیرد به‌طور غیرارادی توجه و افکارش به‌طرف گل و گیاه کشیده شده و با دور شدن فکر از نگرانی‌ها، فرد احساس راحتی و رهایی می‌کند.

افراد موسیقی مناسب گوش کنند

این کارشناس طب سنتی(Traditional medicine) تصریح کرد: نواهای طبیعی و موسیقی‌های ساخت بشر هر دو نقش غیر‌قابل انکاری بر روح و روان آدمی دارند، در دورانی که طبابت با حکمت آمیخته و «طبیب»، «حکیم» بود، علم به اوزان موسیقی و تأثیر آن بر بدن نیز بسیار اهمیت دارد چنانچه نقل شده است که ابونصر فارابی در مجلسی توانست با نوعی نواختن ادوات موسیقی، حاضرین را به شور و شوق آورد و سپس با تغییری در نواختن همگی را به خوابی عمیق فرو برد! در نتیجه در درمان بیماریهای روحی و جسمی مختلف از موسیقی استفاده‌های بسیاری می‌شد.

علوی اضافه کرد: از طرفی اعتقاد پزشکی ایرانی بر  این است که هر فردی متناسب با ویژگیهای مزاجی و شخصیتی به نوعی از موسیقی نیاز دارد مثلاً فردی که دچار غلبه گرمی و خشکی و در نتیجه پرخاشگری است باید از موسیقی‌های ملایم و آرام‌بخش بهره ببرد و کسی که دچار حزن و اندوه است، کنار سایر درمانها  باید از موسیقی‌های شاد و فرح‌بخش استفاده کند.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از موسیقی‌ها حالت تنش و اضطراب یا غم و اندوه را القا می‌کند و بسیاری از جوانان به‌صرف تبعیت از مُد (و نه از سر تدبیر) ناخواسته روان خود را می‌آزارند و جان خود را خسته می‌کنند.

برچسب ها: موسیقی ، سلامت ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: