کد خبر: ۱۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
بیماری آلزایمر، یک معضل بهداشت عمومی است که نه فقط خود بیمار مبتلا به آلزایمر، بلکه اعضای خانواده وی را نیز متاثر می‌کند.
 طبق گزارش رسمی مقامات سلامت آمریکا، تعداد افرادی که متعاقب بیماری آلزایمر <Alzheimer's disease>جان خود را از دست داده‌اند، طی سال‌های اخیر تا 55درصد افزایش داشته و در یک چهارم موارد، بار اقتصادی بیماری این قربانیان، بر دوش نزدیکان آنها بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:کریستوفر تیلر، اپیدمیولوژیست مرکز ملی پیشگیری از بیماری‌های مزمن آمریکا، می‌گوید: «بیماری آلزایمر، یک معضل بهداشت عمومی است که نه فقط خود بیمار مبتلا به آلزایمر، بلکه اعضای خانواده وی را نیز متاثر می‌کند.»تعداد شهروندان بالای 65 سال آمریکایی به سرعت رو به رشد است و سن، مهمترین عامل مستعد‌کننده ابتلا به آلزایمر محسوب می‌شود.

کیت فرگو، سرپرست برنامه‌های علمی انجمن آلزایمر آمریکا می‌گوید: «این مشکل فقط روز به روز وخیم تر می‌شود. به عبارتی، ما با تسونامی آلزایمر مواجه هستیم.»فرگو اضافه می‌کند که این رشد 55درصدی ثبت شده در مرگ‌های متعاقب بیماری آلزایمر، یک عدد تعدیل شده بر اساس توزیع سنی جمعیت است. در صورتی که این تعدیل صورت نگیرد، آمار مرگ و میر به دنبال بیماری آلزایمر بین سال‌های 1999 تا 2014 به 83درصد افزایش می‌یابد. اغلب مبتلایان به آلزایمر در خانه می‌میرند. طی 16 سال دوره مطالعه(1999 تا 2014 میلادی)، این میزان از 14 درصد به 25 درصد رسیده است.تیلور می‌گوید: «در مراحل پیشرفته بیماری آلزایمر، فرد مبتلا کاملا به مراقب خود وابسته است. یعنی زمان بسیار زیادی از دوستان و اقوام خود می‌گیرد. افزایش آمارهای مرگ ناشی از آلزایمر، به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. مسن شدن جوامع و تشخیص زودتر این بیماری از مهم‌ترین این علل هستند.»بیماری آلزایمر، نوع کشنده‌ای از دمانس و ششمین علت مرگ در آمریکاست.

 این بیماری مقصر در نزدیک به 4درصد تمام موارد مرگ در سال 2014 میلادی بوده است. آلزایمر، پنجمین علت مرگ در افراد بالای 65 سال است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: