کد خبر: ۱۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
این را باید همه بدانند که طرح تحول سلامت به عقب برنخواهد گشت و سعی نکنند سرعت آن را کم کنند ما مطمئن هستیم با توجه به مطالبات مردمی کسی نمی توانمد این طرح را به عقب برگرداند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت دریافت ودیعه هنگام بستری بیماران در بیمارستان‌های دولتی را قانونی دانست و در عین حال گفت: ما توصیه نمی‌کنیم که چنین پولی هنگام بستری از بیماران دریافت شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری به تشریح عملکرد وزارت بهداشت در دولت یازدهم پرداخت و گفت: این را باید همه بدانند که طرح تحول سلامت به عقب برنخواهد گشت و سعی نکنند سرعت آن را کم کنند ما مطمئن هستیم با توجه به مطالبات مردمی کسی نمی توانمد این طرح را به عقب برگرداند.

وی با تاکید بر این مطلب که طرح تحول سلامت باعث سربلندی نظام در مجامع بین المللی شده است، افزود: دولت یازدهم سلامت محورترین دولت تاریخ بوده است.

وی با بیان این مطلب که دعای مردم و نگاه محبت آمیز بیماران را با ریاست های ناشی از دروغ و تهمت عوض نمی کنیم گفت: متاسفانه مواضع و اظهارات برخی کاندیداها به سلامت روان مردم آسیب می زند.

حریرچی ادامه داد: ما به عنوان متولیان سلامت از کاندیداها درخواست داری مراقب سلامت روان(mental health) مردم باشند.

وی از سرمایه اجتماعی به عنوان عامل اصلی پیشرفت کشورها نام برد و اظهار داشت: مهمترین عنصر در سرمایه اجتماعی اعتماد  بین ملت و دولت است.

سخنگوی وزارت بهداشت  در ادامه به آثار مثبت اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵۰۰ تا هزار نفر روستایی یک بهورز داریم و برای جمعیت روستایی بالای ۱۵۰۰ نفر نیز دو بهورز وجود دارد.

حریرچی با اعلام اینکه در زمان شروع به کار وزارت بهداشت دولت یازدهم تنها ۱۸ درصد پزشکان تمام وقت جغرافیایی بودند، افزود:  الان این عدد به ۵۱ درصد رسیده است یعنی ۵۱ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص ما به صورت تمام وقت در نقاط مختلف کشور حضور دارند.

وی از تاسیس ۶ هزار و ۴۴۰ مطب برای حضور پزشکان تمام وقت تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۲۰ پزشک متخصص مقیم داریم که هر شب ۸۵۰ نفر از این افراد در یکی از بیمارستان های دولتی حضور دارند.

وی به وضعیت سلامت دهان و دندان در این دولت اشاره کرد و گفت: ما توانستیم برای هفت میلیون دانش آموز خدمات سلامت دهان و دندان ارائه دهیم به طوری که تاکنون ۳۰ میلیون بار فلورایدتراپی برای این دانش آموزان انجام شده است.

وی همچنین از استقرار ۱۱۰۰ یونیت دندانپزشکی(Dental unit) در روستاهای کشور خبر داد و گفت: از اجرای طرح تحول سلامت تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار زایمان طبیعی رایگان انجام شده است و در عین حال توانسته ایم آمار سزارین را ۱۱ درصد کاهش دهیم.

وی در ارتباط با اینکه گفته می شود در هنگام بستری بیماران در بیمارستان های دولتی از آنها پول دریافت می شود اظهار داشت: دریافت ودیعه در حد ارقامی که متصور از بابت بیمار هزینه شود غیرقانونی نیست ولی ما توصیه نمی کنیم که بیمارستان ها چنین پولی را از بیماران دریافت کنند اگر هم مریض در همین مرحله مشکل داشت از طریق مددکاری اقدام شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه های رفت و آمد به بیمارستان ها بیشتر از هزینه های درمان بیماران است.

برچسب ها: بیمارستان ، ودیعه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: