کد خبر: ۱۵۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
یافته های پژوهشگران نشان می دهد مصرف مواد غذائی ناسالم از قبیل فست فود ها می تواند منجر به دیابت نوع دو شده و در پی بروز دیابت نوع دو ، بدن قادر به تولید انسولین کافی نبوده و این موضوع منجر به تجمع گلوکز در بدن می شود.


شفا آنلاین:مطالعات پژوهشگران نشان می دهد مصرف مواد غذائی مضر مانند فست فودها ، پیتزا ، دسرهای شیرین و مواد غذائی مشابه ، علاوه بر ایجاد چاقی و مشکلاتی از قبیل دیابت ، می تواند سبب بروز بیماری های کلیوی شود.

به گزارش شفا آنلاین:یافته های پژوهشگران نشان می دهد مصرف مواد غذائی ناسالم<Consumption of unhealthy food> از قبیل فست فود ها می تواند منجر به دیابت نوع دو شده و در پی بروز دیابت نوع دو ، بدن قادر به تولید انسولین کافی نبوده و این موضوع منجر به تجمع گلوکز در بدن می شود.

رژیم غذائی غربی روز به روز بیشتر به سمت مصرف مواد غذائی مضر ، چربی ها ، قند و سرخ کردنی ها رفته و این موضوع به طور مستقیم با افزایش بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 ، چاقی و بیماری های کلیوی در این جوامع مرتبط است. در مطالعات ما مشخص شد که دیابت نوع یک و دیابت نوع دو موجب تغییر در سطح گلوکز و انتشار آن در سطح بدن شده و این موضوع بر کلیه ها تاثیر بسیار مخربی خواهد داشت.

در پی این عارضه اندام های مختلف بدن نسبت به این تغییر در بدن واکنش نشان داده که بیشترین تاثیر در کلیه ها دیده می شود که این موضوع می تواند خطر بروز امراض کلیوی دیابتیک را در پی داشته باشد.

در همین رابطه هاوو- وی  چیچگر Havovi Chichger  سرپرست این تیم تحقیقاتی و استاد دانشگاه آنجلیا روسکین در بریتانیا اعلام کرد : رژیم غذائی غربی روز به روز بیشتر به سمت مصرف مواد غذائی مضر ، چربی ها ، قند و سرخ کردنی ها رفته و این موضوع به طور مستقیم با افزایش بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 ، چاقی و بیماری های کلیوی در این جوامع مرتبط است. در مطالعات ما مشخص شد که دیابت نوع یک و دیابت نوع دو موجب تغییر در سطح گلوکز و انتشار آن در سطح بدن شده و این موضوع بر کلیه ها تاثیر بسیار مخربی خواهد داشت.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که دیابت نوع دو اثر مخرب تری روی کلیه ها گذاشته و تاثیر غذاهای ناسالم و فست فود ها در بروز این پدیده بسیار رایج تر است.

این تیم پژوهشی در ادامه مطالعات خود با استفاده از مدل های آزمایش روی حیوانات به بررسی دیابت ، چاقی و بروز مقاومت انسولین در بدن آن ها پرداخته و تلاش کردند تا به چگونگی فرآیند مقاومت انسولینی در بدن و تجمع بیش از حد چربی و قند و تاثیرات آن بر کلیه ها پی ببرند.

در این آزمایش پژوهشگران؛ موش های آزمایشگاهی را با رژیم غذائی ویژه ای تغذیه کرده و به یک گروه از آن ها غذاهایی مانند پنیر چرب، شکلات، بیسکوئیت و شیرینی به مدت هشت هفته ارائه کرده و گروه دیگر نیز به مدت پنج هفته با غذاهای بسیار چرب تغذیه شدند.

پس از این مدت ، محققان به بررسی تاثیر رژیم غذائی بر بدن این موش ها پرداخته و مشاهده کردند که افزایش سطح گلوکز در بدن این حیوانات سبب بروز آسیب هایی بسیار جدی در کلیه موش های آزمایشگاهی شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: