کد خبر: ۱۰۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>روانشناسی>نتایج تحقیقی جدید نشان داده است که وجود ذرات بسیار ریز و کوچک در دستگاه گوارش می‌تواند بر سلامت روحی و روانی افراد تاثیر بگذارد و منجر به بیماری افسردگی شود.
به گزارش شفا آنلاین، افسردگی از جمله بیماری‌هایی است که هزاران نفر در سراسر دنیا از آن رنج می‌برند و در صورت حاد شدن آن ممکن است فرد دست به خودکشی بزند. هیچ فردی دوست ندارد که به افسردگی مبتلا شود و در صورت ابتلا به آن نیز تمام تلاش خود را می‌کند که درمان شود.

ر میان درمان‌های متداول که برای افسردگی توصیه می‌شود می‌توان به ورزش کردن، درمان شناختی، درمان دارویی، پیروی از برنامه غذایی مناسب و یافتن منشاء افسردگی آن اشاره کرد.

در مطالعه‌ای که در مجله روانشناسی منتشر شد، نشان داد که مصرف غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فود، سیب‌زمینی سرخ‌شده، نان سفید، پاستا، ماکارانی، شکر، سدیم و استعمال دخانیات و الکل می‌تواند منجر به افسردگی شود و در صورت ابتلا، این بیماری را وخیم‌تر کند. در مقابل، مصرف سبزیجات، مواد غذایی تازه، گوشت، پروتئین، ویتامین، ماهی، خوراکی‌های دریایی و میوه تاثیرهای مثبتی در مهار و درمان این بیماری دارد.

در بسیاری از موارد، وجود برخی مواد موجود در مواد غذایی و بهره نبردن از خوابی کافی و باکیفیت، سبب بوجود آمدن اختلالی در دستگاه گوارش و اجزای داخل شکم می‌شود که می‌تواند با تضعیف و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن منجر به افسردگی شود. به هم خوردن الگوی خواب و کاهش کیفیت آن نیز می‌تواند افراد را در خطر ابتلا به بیماری‌های روحی روانی به خصوص افسردگی قرار دهد.

به همین علت در صورت پیروی از برنامه غذایی مناسب و برخوردار بودن از خوابی کافی، می‌توان در زمانی بسیار کوتاه افسردگی را ریشه‌کن و یا از ابتلا به آن پیشگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: