کد خبر: ۱۵۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 12
اگر شما نیز از کاربران همیشگی لپ تاپ ها و تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند هستید و اخبار و کتاب های خود را نیز با کمک این دستگاه ها مطالعه می کنید، باید بدانید که این رسانه ها می توانند برای شما آسیب رسان باشند. تحقیقات جدید انجام شده نشان از آن دارند که رسانه های دیجیتالی می توانند نحوه تفکر انسان را تغییر بدهند.
شفا آنلاین: دانشمندان در مقاله ای علمی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رسانه های دیجیتالی می تواند طرز تفکر انسان ها را به صورت چشمگیری تغییر بدهد و به همین دلیل نیز در مقایسه با سایر رسانه ها، استفاده از آنها چندان برای انسان مفید نیست.

به گزارش شفا آنلاین:اگر شما نیز از کاربران همیشگی لپ تاپ ها و تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند هستید و اخبار و کتاب های خود را نیز با کمک این دستگاه ها مطالعه می کنید، باید بدانید که این رسانه ها می توانند برای شما آسیب رسان باشند. تحقیقات جدید انجام شده نشان از آن دارند که رسانه های دیجیتالی می توانند نحوه تفکر انسان را تغییر بدهند.

نتیجه به دست آمده نشان از آن داشت که رسانه های دیجیتالی تمرکز فرد را بر روی محتوای اصلی کاهش داده و در حقیقت نحوه تفکر او را تغییر می دهند.

بر اساس مقاله ای علمی که در سمینار بین المللی ACM به مخاطبان ارائه شد، رسانه های دیجیتالی می توانند نوع تمرکز شما را تغییر بدهند. این امر به این معنی است که رسانه های دیجیتالی موجب می شوند تا به جای تمرکز بر روی خلاصه متن خوانده شده و دریافت مفهوم آن، انسان بر روی جزئیات و حواشی تمرکز داشته باشد.

برای انجام این تحقیقات، دانشمندان ابتدا یک سوال کلی را به عنوان هدف خود تعیین کردند: آیا پردازش یک داده مشابه بر روی دو پلتفرم دیجیتالی و غیر دیجیتالی می تواند اثراتی در سطح ساختاری داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال، تعداد 300 شرکت کننده برای این تحقیق در نظر گرفته شدند که این تعداد در ادامه به 100 نفر کاهش یافت.

این شرکت کنندگان با یکی از دو نسخه مشابه از یک مقاله خاص روبرو می شدند که یکی از آنها در رسانه ای دیجیتالی ارائه شده و دیگری دقیقا نسخه چاپ شده از همان محتوای ارائه شده در رسانه دیجیتالی بود. پس از اتمام فرایند مطالعه، یک سری سوال مربوط به مقاله از افراد پرسیده می شد که نتیجه به دست آمده نشان از آن داشت که رسانه های دیجیتالی تمرکز فرد را بر روی محتوای اصلی کاهش داده و در حقیقت نحوه تفکر او را تغییر می دهند.

در این میان و برای پیشگیری از مشکلاتی مانند عادت نداشتن افراد به استفاده از رسانه های دیجیتالی نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده بود که مهم ترین آنها را می توان محدوده سنی 20 تا 24 سال برای شرکت کنندگان دانست که مسلما این رده سنی بیشترین تعامل و سازگاری با رسانه های دیجیتالی را دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: