کد خبر: ۱۵۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 10
طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان از دوم دی ماه سال 95 تا ششم اردیبهشت امسال اجرا شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اجرای قانون بخشودگی جرائم با استقبال کارفرمایان همراه بوده است، گفت: با اجرای این قانون حدود یک هزار میلیارد تومان از جرائم بیمه ای کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی بخشیده شد.

به گزارش شفا آنلاین، مهرداد قریب اظهار داشت: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران به استناد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور؛ طی دو نوبت در سال گذشته و ابتدای سال جاری به اجرا در آمد.

قریب افزود: در اجرای این قانون با تقاضای بخشودگی جرائم ٩٥ هزار کارگاه فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی مشمول این قانون موافقت شد و کارفرمایان با پرداخت و یا تقسیط بدهی خود از مزایای مربوطه بهره مند شدند.

قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون سازمان تامین اجتماعی(Social security) پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده اند.

کارفرمایان با پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار شدند.

براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و 200 هزار کارفرما در فعالیت های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان هشت هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند؛ به همین منظور این قانون به اجرا گذاشته شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: