کد خبر: ۱۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
مشاور معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد
علی ماهر بیان کرد: به طور متوسط در هر یک از دولت‌های گذشته تا قبل از دولت یازدهم در یک دوره چهارساله دولت‌ها حداکثر هشت هزار تخت بیمارستانی ساخته اند یعنی حداکثر سالی دو هزار تخت بیمارستانی و در کل کشور در زمان شروع دولت یازدهم، 84 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی داشتیم.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و برنامه ریزی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در دولت یازدهم 24هزار تخت بیمارستانی می‌سازد که حداقل 3برابر ساخت بیمارستان در هر یک از دولت‌های گذشته است.

به گزارش شفاآنلاین،علی ماهر افزود: به طور متوسط در هر یک از دولت‌های گذشته تا قبل از دولت یازدهم در یک دوره چهارساله دولت‌ها حداکثر هشت هزار تخت بیمارستانی ساخته اند یعنی حداکثر سالی دو هزار تخت بیمارستانی و در کل کشور در زمان شروع دولت یازدهم، 84 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی داشتیم.
وی گفت: دولت یازدهم با یک سرمایه‌گذاری بزرگ که حاصل در اولویت قرار گرفتن سلامت مردم است، حدود 7500 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان‌های جدید(حدود 300 میلیون تومان برای هر تخت) اختصاص داد و با این کار 24 هزار تخت بیمارستانی در این دولت ساخته می‌شود که بیش از 3برابر هر یک از دولت‌های گذشته است.
مشاور معاون درمان وزیر بهداشت افزود: این یک حرکت تحولی و جهشی بزرگ در نظام سلامت کشور است که در هیچ دوره‌ای تا قبل از دولت یازدهم سابقه ندارد، از این تعداد بیمارستان تاکنون حدود 21 هزار تخت بیمارستانی ساخته شده و بقیه آن نیز تا آخر دولت یازدهم به پایان می‌رسد و تا پایان این دولت، تعداد تخت‌های بیمارستانی دولتی در ایران( به جز حدود 30 هزار تخت بیمارستان خصوصی) به حدود 108هزار تخت می‌رسد.
وی گفت: با این اقدام وزارت بهداشت، تعداد بیمارستان‌های دولتی از 540بیمارستان به 662 بیمارستان افزایش می‌یابد و 122 بیمارستان جدید در دولت یازدهم ساخته می‌شود.
مدیر کل فنی و برنامه‌ریزی درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه (آی سی یو، سی سی یو و آی سی یو اطفال) در ابتدای دولت یازدهم در کل کشور 5800 تخت بود که در این دولت با ایجاد حدود 2500 تخت مراقبت ویژه جدید که معادل 50درصد کل تخت‌های قبلی است به حدود 8200 تخت مراقبت ویژه در کشور رسیده است.
وی افزود: تعداد کل تخت‌های روانپزشکی نیز در بخش دولتی تا قبل از دولت یازدهم، 7 هزار و 180 تخت بود که با افزایش حدود 1200 تخت جدید، تعداد آن به حدود 8400 تخت روانپزشکی رسید، تعداد تخت‌های سوختگی نیز که تا قبل از این دولت در کشور 815 تخت بود به 1130تخت افزایش یافت.
مدیر کل مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت افزود: با این اقدامات نسبت تخت بیمارستانی به ازای هزار نفر جمعیت از حدود 1.4تخت به حدود 1.7 تخت می‌رسد که البته هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و حداقل باید 100هزار تخت بیمارستانی دیگر در کشور ساخته شود تا به شرایط نسبتا استاندارد برسیم و بتوانیم عقب ماندگی عمیق گذشته را جبران کنیم.
وی گفت: در واقع وزارت بهداشت با این طرح تحول زیربنایی، کشور و اغلب شهرها را به کارگاه بزرگ بیمارستان سازی تبدیل و یک حرکت پرشتاب را شروع کرد.
مدیر کل فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن با توجه به فرسودگی بالای 50 درصدی تخت‌ها و فضای بیمارستان‌های دولتی، در چهار ساله گذشته، 45 هزار تخت و فضای بیمارستانی به وسعت دو میلیون و 500 هزار مترمربع از مجموع 84 هزار تخت موجود بازسازی و نوسازی شد که این نیز یک اقدام تحولی برای بهبود کیفیت خدمات درمانی( health Service)دولتی به مردم است.
ماهر گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی در دولت یازدهم به خدمات بستری و بیمارستانی محدود نمی‌شود، سهم بخش دولتی از خدمات سرپایی تا قبل از این دولت زیر 10درصد بود و اغلب مردم مجبور بودند با پرداخت هزینه ویزیت 35 تا 50 هزار تومانی به مطب پزشکان خصوصی مراجعه کنند اما اکنون با ایجاد 225 کلینیک ویژه سرپایی در قالب 4200 مطب دولتی، سهم بخش دولتی در خدمات سرپایی به حدود 30 درصد رسیده و سه برابر شده است.
وی افزود: با این کار مردم با پرداخت ویزیت 3500 تومانی از خدمات ویزیت پزشکان(Doctor visits) متخصص و فوق تخصص در شهرها برخوردار شده‌اند، تاکنون 110 میلیون بار ویزیت سرپایی در دولت یازدهم در این مراکز انجام و زمینه اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده فراهم شده است که امیدواریم با ادامه این روند در دولت آینده اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: