کد خبر: ۱۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
آرامش و مدیتیشن آگاهانه، موجب توجه بیشتر به لحظه کنونی بدون قضاوت درباره گذشته یا آینده می‌شود.
       

شفا آنلاین:محققان اخیرا بر نقش تکنیک‌های آرامش و آرامسازی در کنترل افکار اضطراب‌زا در مبتلایان به اختلالات اضطرابی<Anxiety Disorders> تاکید بیشتری کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:آرامش و مدیتیشن آگاهانه، موجب توجه بیشتر به لحظه کنونی بدون قضاوت درباره گذشته یا آینده می‌شود. پژوهشگران دانشگاه واترلو در انتاریوی کانادا دریافته‌اند که روزانه 10 دقیقه مدیتیشن و آرامش، تمرکز را در مبتلایان به اختلالات اضطرابی تقویت می‌کند. منگران زو، محقق داوطلب این مطالعه می‌گوید: «نتایج به دست آمده نشان داده‌اند که آموزش‌های آرامش، اثرات پیشگیرانه روی ذهن سرگردان افراد مضطرب دارد و باعث می‌شود توجه آنها از سمت نگرانی‌های درونی‌شان به سمت لحظه حال در جهان خارج معطوف شود.»

در این مطالعه، 82 بیمار مبتلا به اختلال اضطرابی شرکت داشتند. شرکت‌کنندگان اطلاعات مربوط به خود را وارد سیستم کامپیوتر کردند. در حین تکمیل این فرم‌های کامپیوتری، حواس آنها پرت می‌شد تا قابلیت آنها در تمرکز بررسی شود. سپس افراد به طور کاملا تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه در برنامه تکنیک آرامش شرکت داده شدند و گروه دیگر به داستان صوتی گوش دادند. پس از انجام این مرحله، وضعیت همه شرکت‌کنندگان مجددا ارزیابی شد. نتایج نشان دادند که تکنیک‌های مدیتیشن و آرامش، موجب ارتقای آگاهی در زمان حال شده، وقوع اپیزودهای از بین رفتن تمرکز و هجوم افکار مزاحم را در شرکت‌کنندگان به حداقل می‌رسانند. سپید
PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: