کد خبر: ۱۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
90 مرکز تجمیع دندانپزشکی در این مدت در مناطق شهری کشور ایجاد شده است که هر مرکز بین چهار تا هشت یونیت دندانپزشکی را داراست
شفا آنلاین>سلامت>مشاور اداره کل سلامت(Health) دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با راه اندازی 600 یونیت دندانپزشکی، تعداد یونیت های دندانپزشکی در کلانشهرهای کشور در دو سال گذشته به سه هزار واحد افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر عبدالله هروی روز چهارشنبه در همایش مراسم روز دندانپزشکی در مشهد افزود: 90 مرکز تجمیع دندانپزشکی در این مدت در مناطق شهری کشور ایجاد شده است که هر مرکز بین چهار تا هشت یونیت دندانپزشکی را داراست

وی احیاء دفتر و اداره سلامت دهان و دندان در حوزه معاونتهای بهداشتی و درمان وزارت بهداشت و تشکیل گروه سلامت دهان و دندان در دانشگاههای علوم پزشکی کشور را از اقدامات منحصر به فرد طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی عنوان کرد.

وی بیان کرد: در راستای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی(Dental)، دو هزار و 400 واحد دهان و دندان به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات مربوطه مورد تایید کارشناسان نظارت و درمان قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: پوشش بیمه ای حوزه دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، مادران باردار و شیرده به صورت رایگان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از اقدامات دیگر طرح تحول نظام سلامت بوده است.

به گفته وی، در قالب این برنامه یک هزار و 400 نفر دندانپزشک جذب سیستم دولتی شدند.
هروی با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت و دهان دانش آموزان درکل کشور افزود: بدین منظور 35 میلیون بار خدمت شامل فلوراید تراپی، فیشور سیلانت، جرم گیری و آموزش بهداشت ارائه شده است.

مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش اعتبارات سلامت دهان و دندان، افزایش حقوق دندانپزشکان و ثبت اطلاعات دندانپزشکی هفت میلیون دانش آموز کشور، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
این همایش به مناسبت روز دندانپزشکی ( 23 فرودین ) در تالار اجتماعات دانشکده دندانپزشکی مشهد برگزار شد.
برچسب ها: سیستم ، یونیت ، دندانپزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: