کد خبر: ۱۴۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
پژوهش‌های قبلی نشان داده که مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در طی یک سال پس از تصویب محدودیت‌های مصرف چربی ترانس، 4.5 درصد کاهش یافته است.
شفا آنلاین:براساس یک مطالعه جدید پس از آنکه بسیاری از مناطق در ایالت نیویورک آمریکا استفاده از چربی‌های ترانس را محدود کردند، احتمال بستری شدن افراد در بیمارستان با حملات قلبی یا سکته مغزی کاهش یافته است

به گزارش شفا آنلاین:.چربی‌های ترانس<Trans fats> باعث افزایش کلسترول بد، کاهش کلسترول خوب و در نهایت افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی می‌شود. این چربی‌ها به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارند؛ اما اغلب به منظور بهبود طعم و بافت غذاهای فرآوری شده، تولید شده و به آنها افزوده می‌گردد.

شهر نیویورک، محدودیت استفاده از چربی‌های ترانس را از ژوئیه سال 200۷ آغاز کرد. این محدودیت‌ها بر مواد غذایی خریداری شده در خارج از فروشگاه‌ها، مانند رستوران‌ها، فروشندگان خیابانی و نانوایی‌ها اعمال شدند. سایر مناطق ایالت نیویورک نیز اقدامات مشابه را پس از آن به انجام رساندند.

پژوهش‌های قبلی نشان داده که مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در طی یک سال پس از تصویب محدودیت‌های مصرف چربی ترانس، 4.5 درصد کاهش یافته است. با این حال هیچ مطالعه‌ای مشکلات غیر کشنده قلبی عروقی مانند بستری شدن در بیمارستان ناشی از حملات قلبی و سکته مغزی را بررسی نکرده بود.

برای این مطالعه تازه، محققان اطلاعات مربوط به افراد بستری شده بین سال‌های 2002 و ۲۰۱۳ برای حملات قلبی یا سکته مغزی را در مناطقی که محدودیت چربی‌های ترانس در آنها اعمال شده یا نشده بودند، مقایسه کردند.
در مجموع آنها داده‌های 3/3 میلیون نفر در 25 بخش بدون محدودیت‌های چربی ترانس و 4/8 میلیون نفر در 11 بخش همراه با این محدودیت‌ها را بررسی کردند.
در سال 2006، 753 پذیرش بیمارستانی برای حمله قلبی یا سکته به ازای هر 100 هزار نفر در بخش‌هایی که هرگز محدودیت‌ها را تصویب نکردند، انجام شد؛ در مقایسه با 726 مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر در بخش‌هایی که این محدودیت‌ها را به اجرا گذاشتند.
در حالیکه پذیرش برای حملات قلبی و سکته پس از سال 2002 در تمام مناطق کاهش یافته است؛ محققان دریافتند این کاهش در مناطقی که محدودیت‌های چربی ترانس در آنها اعمال شده، به طور قابل‌توجهی بیشتر بوده است. نرخ ترکیبی بستری شدن در بیمارستان برای حملات قلبی یا سکته پس از سه سال یا بیشتر، حدود 6 درصد در بخش‌های دارای مقررات چربی ترانس کمتر شده بود.
پذیرش برای حملات قلبی در این مناطق، حدود 8 درصد و پذیرش برای سکته مغزی، حدود 4 درصد کاهش پیدا کرده بود.
شهر نیویورک همزمان طرح‌های سلامت عمومی دیگری را نیز اجرا کرده بود؛ از جمله طرح‌های هوای پاک و نمایش شمارش کالری در منو رستوران‌ها. با حذف داده‌های شهر نیویورک برای اطمینان از عدم تاثیر عوامل دیگر بر یافته‌ها نیز این الگو تغییری نکرد.
سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2015، چربی‌های ترانس تولیدی را از فهرست افزودنی‌های مجاز غذایی خود خارج کرد. تا سال 2018، این چربی‌ها تقریبا به طور کامل از رژیم غذایی آمریکایی‌ها حذف خواهد شد. سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: