کد خبر: ۱۰۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
یادداشت دکتر محمود محرمی/ فوق تخصص خون و انکولوژی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی
شفا آنلاین>سلامت>این روزها بویژه با مرگ چند هنرمند، همه جا از سرطان و شیوع بی سابقه آن در ایران که سه برابر کشورهای دنیاست حرف میزنند..اما گاهی لازمه به این مسایل هم کمی فکر کنیم
همه جای دنیا قلیان را یکی از خطرناک ترین عوامل سرطان زا میدانند اما در بسياري خانه های ایرانیان هست و خانوادگی استفاده میکنند و هیچ اقدامی هم برای تعطیلی قهوه خانه ها نمیشود!!!

روغن پالم سرطان زاست اما وقتی همه فهمیدند لبنیات ما آلوده به پالم است حتی كمتر ماست نخریدند!!!

مرغ در حالت عادی 12 الی 18 ماه زمان رشد سالم میخواهد اما در ایران از تخم تا طبخ 45 روزاست و هورمونهای استفاده شده همه سرطان زا هستند اما جالب اینکه مردم فقط باقیمت مرغ مشکل دارندنه با بیماری زایی آن!!!

همه میدانند که برنج آوازه و محسن و .... سرشار ازسم آرسنیک و مواد سرطان زا و غیرطبیعی ست اما مردم ایران با تهییج و تبلیغات وسیع صدا و سیما دوبرابر پول میدهند تا برنده جایزه مرگشان باشند!!!

همه میدانند چای معطر دارای اسانسهای شیمیایی سرطانزاست اما مردم به عشق قرعه کشی و برنده شدن به قیمت گزاف میخرند و در خوردن داغ داغ آن بر هم سبقت میگیرند و با دست خود سرطان مری و معده و ... رابرای خود به ارمغان می آورند!!!

همه میدانند سوسیس و کالباس و همبرگر و پیتزا آنهم با اون وضعیت تولید در ایران بیشترین سهم را در عوامل اصلی و جدی انواع سرطان به خود اختصاص داده اما شیکترین مغازه ها پیتزا فروشی و فست فودی ها هستند و غذای آدمای های کلاس شده!!!

مگر در 40 نوع مواد افزودنی سوسیس و کالباس چیزی جز مواد سرطان زا دیده میشود؟!!!

همه میدانند غذاهای سرخ کرده و پرچرب عامل سرطان است اما سرخ میکنند و با چربی ترانس بالا میخورند!!!

همه میدانند بسیاری از این روغن های نباتی اصلا خوردنی نیستند اما با قیمت بالا خریداری کرده و میخورند!!!

همه میدانند چاقی و اضافه وزن و کم تحرکی عامل مهم انواع سرطانها و کبدهای چرب و بیماریهای قلبی و عروقی و انواع سکته هاست اما اکثر مردم در پرخوری و پر خوابی و کم تحرکی گوی سبقت را از هم میربایند!!!

همه میدانند سیگار و مواد مخدر عامل مهم سرطان ریه و ... است اما بیشتر از 10میلیون نفر معتاد به مواد مخدر و بیش از 20میلیون نفر سیگاری در ایران داریم!!!

همه میدانند استرس های روانی یکی از  عوامل اصلی سرطان و بیماریهای روانی است. اما همه به عشق زندگی اشرافی و آسایش بیشتر  همه جور استرس بدهکاری ها و وام و ... را بجان میخرند و آرامش خود را فدای آسایش خیالی میکنند!!!

همه میدانند بیخوابی و خواب ناصحیح دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن  پایه بسیاری از بیماریهاست اما دير خوابيدن عادت بسياري از ما شده!!!
بیشتر بیاندیشیم

نان های کپک زده را به سرعت از داخل خانه دور کرده و در زمین دفن کنید . کپک نان سرشار از سم آفلا توکسین است که عامل سرطان خون می باشد. تغذیه دام ها با نان کپک زده باعث ورود آفلاتوکسین به شیر و گوشت می گردد.از فروش نان کپک زده به دوره گرد ها جدا پرهیز کنید.

دکتر محمود محرمی/ فوق تخصص خون و انکولوژی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرسشگر
|
United States
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
چرا سایت دانشگاه پزشکی شیراز استادی به اسم محمود محرمی رو در بخش خون و انکولوژی (و نه در هیچ بخش دیگه ای) لیست نکرده:
http://med.sums.ac.ir/departments/clinical_sciences/internal-medicine/staff1/
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: