کد خبر: ۱۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
افسردگی ارتباط مستقیمی با دو عامل ژن و فرهنگ تربیتی هر فردی دارد و در هنگام تربیت افراد اگر موارد آموزشی به درستی فرا گرفته نشود بروز افسردگی در افراد شیوع پیدا می‌کند
شفا آنلاین>اجتماعی>یک آسیب شناس اجتماعی گفت: وقتی افراد دچار بی‌حوصلگی و خستگی مفرط شوند در بلند مدت بیماری افسردگی در بین آن‌ها شیوع پیدا می‌کند.


به گزارش شفا آنلاین،جعفر بای آسیب شناس با اشاره به مساله افسرگی در بین افراد، اظهار داشت: افسردگی ارتباط مستقیمی با دو عامل ژن و فرهنگ تربیتی هر فردی دارد و در هنگام تربیت افراد اگر موارد آموزشی به درستی فرا گرفته نشود بروز افسردگی در افراد شیوع پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: نظام آموزشی و آموزش شاد زیستن به کودکان می‌تواند از بروز بیماری افسردگی در بزرگسالی جلوگیری کند، زیرا بسیاری از افراد شاد زیستن را بلد نبوده و به همین خاطر در اثر بروز مشکلات و مسائل مختلف در زندگی فردی و اجتماعی عکس‌العمل‌های منفی و نا خوشایند از خود نشان می‌دهند.

بای ادامه داد: اسباب‌بازی در میزان افسردگی و ابراز خشونت تاثیر زیادی دارد و کودکانی که اسباب‌بازی آن‌ها عروسک و امثال آن است به مراتب زندگی شادتری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: تبعیض، نابرابری و نبود عدالت اجتماعی سبب بروز شکاف طبقاتی شده و این فاصله سبب ایجاد عارضه افسردگی در جامعه و فرد می‌شود.

بای ادامه داد: افسردگی(Depression) فردی محصول کاهش ارتباطات فرد با افراد خانواده و اطرافیان است و اگر انسان‌ها در زندگی روزمره به آرزوهای خود دست نیابند در صورت آموزش غلط دچار افسردگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ترافیک باعث خستگی مفرط و بی‌حوصلگی می‌شود و اگر این عوارض در مدت زمان طولانی بر افراد جامعه حاکم باشدمطمئنا افراد آن‌ جامعه دچار افسردگی خواهند شد.

وی ادامه داد: بی حوصلگی بیش از حد و خستگی طولانی مدت نشان دهنده عامل اصلی بروز افسردگی در افراد است، و اگر به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، حتی ممکن است افراد دچار افسردگی مزمن نیز شوند.

بای ادامه داد: خانواده مینیاتور جامعه است و اگر ارتباط بین فرد و جامعه(Society) کم شود این پدیده سبب کاهش روابط با افراد جامعه شده و این مساله باعث شیوع افسردگی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر انسجام، اتحاد و همدلی اجتماعی بین افراد وجود نداشته باشد حس مسئولیت گریزی در جامعه افزایش یافته و افراد نسبت به یکدیگر رفتاری سرد پیدا می‌کنند که نتیجه اینگونه اتفاقات شیوع افسردگی در بین افراد جامعه است.
برچسب ها: افسردگی ، اجتماعی ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: