کد خبر: ۱۴۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 10
در بازتاب درمانی، با کمک سر انگشت شست دست و دیگر انگشتان، نقاط بازتابی تحت فشار قرار می گیرند.

شفا آنلاین:بازتاب درمانی روش درمانی بر پایه درمان بیماری و دردها با وارد آوردن فشار به دست ها و پاها، می باشد.


به گزارش شفا آنلاین:ارتباطی مشخص بین نواحی خاصی در دست ها و پاها با قسمت های خاصی در بدن وجود دارد. کلیه نقاط بدن از طریق نقاط موجود در دست ها و پاها قابل درمانند. به این نقاط خاص، نقاط بازتابی می گویند.

در بازتاب درمانی،<Reflexology,> با کمک سر انگشت شست دست و دیگر انگشتان، نقاط بازتابی تحت فشار قرار می گیرند. فشار انگشتان باید محکم و عمیق بوده و در عین حال آزار دهنده نباشد و به گونه ای وارد شود که شخص تحت درمان، در نقاط مختلف پاها و دست ها حساسیت متفاوتی احساس کند.اینکه شخص در چه نقاطی، چه میزان درد و حساسیت دارد به بازتاب درمانگر کمک می کند تا به بیماری در قسمت های مختلف بدن پی ببرد.در واقع کار بازتاب درمانگر در این مرحله، شناسایی قسمت هایی از بدن است که از حالت تعادل خارج شده و به اصطلاح بیمار شده اند با شناسایی این بخش ها، می تواند آن ها را درمان کند.

بازتاب درمانی در واقع روشی جدید در طب غربی است که ریشه آن در شیوه های مشابه درمانی از طریق ماساژ پاها، قرن ها در نقاط مختلف جهان سابقه داشته است.

چینی ها، روش های مختلف فشار درمانی را بیش از ۵۰۰۰ سال پیش آزموده اند و احتمال می رود که این روش ها، چیزی مشابه روش امروزی بوده اند. شواهدی هم وجود دارد مبنی بر اینکه مصریان باستان آگاه بودند و آنرا به کار می بردند. همچنین روش های مشابهی نیز در هند و ژاپن شناخته شده اند.

در بین برخی از سرخپوستان قبایل آمریکای شمالی نوعی بازتاب درمانی پا رایج بود، به خصوص ، سرخپوستان چروکی ، که این روش درمانی را تا قرن هفدهم به کار می بردند و تا به امروز، همچنان این شیوه را به عنوان بخشی از آیین شفابخشی خود ادامه می دهند.

در عین حال ارتباطی خاص بین دست ها و پا ها وجود دارد که مناطق مرتبط را ایجاد می کنند. شانه و بالای ران، آرنج و زانو، مچ دست و مچ پا، کف دست و کف پا مناطق مرتبط را تشکیل می دهند.

پزشک آنلاین

دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: