کد خبر: ۱۰۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>طب سنتی>معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: تاکنون وزارت بهداشت مجوز ماساژ‌درمانی صادر نکرده و هرگونه ارائه خدمات در این زمینه زیر نظر پزشک و با گواهی پزشک مجاز است.
به گزارش شفا آنلاین،محمود خدا دوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت تعداد فارغ التحصیلان طب سنتی در ایران را 80 نفر اعلام کرد و گفت: اکثر متخصصان طب سنتی در سلامتکده‌های طب سنتی مشغول به فعالیت هستند و تعدادی هم متخصص طب سنتی چین داریم که مدرک‌شان توسط اداره ارزشیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت تایید شده و از طرف نظام پزشکی مجوز  طب سنتی چین یا طب سوزنی در مطب را دریافت کردند.

خدا دوست افزود: افرادی که از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تاییدیه ندارند، برای ارائه خدمات طب سنتی چین و طب سنتی مجاز نیستند، البته این موضوع در رابطه با رشته‌های دیگر طب مکمل از جمله ماساژ درمانی نیز صدق می‌کند.

وی ماساژ در گرمابه و استخرها را مقوله‌ای جدا از ماساژ درمانی دانست و ادامه داد: زمانی که واژه‌ی ماساژ در کنار درمان استفاده می‌شود به این معنی است که دخالت پزشک در این امر ضروری است و اگر مجوز از سوی پزشک نباشد و زیر نظر پزشک ماساژ درمانی صورت نگیرد، قطعا مشکلاتی را در پی خواهد داشت مجوزهای آموزشی اتحادیه گرمابه‌داران در حد ماساژهای آرامش دهنده کار ساز است و نباید در گرمابه‌ها و استخرها ماساژ درمانی صورت بگیرد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت در حال حاضر هیچ گونه مجوزی برای ماساژ درمانی صادر نکرده و اگر در سلامتکده‌های طب سنتی این نوع درمان به کار می‌رود، به طور قطع زیر نظر پزشک و با مجوز پزشک انجام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: