کد خبر: ۱۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
در تعطيلات نوروز بازار سلفي گرفتن بيش از هميشه داغ است اما دست‌كم در 2مورد سلفي گرفتن موجب مرگ 5نفر شد
به گزارش شفا آنلاین>اجتماعی>وقتی همه در هیاهوی خرید و آماده شدن برای نوروز بودند جوانی در تهران نقشه اسیدپاشی روی شوهرخواهرش را طراحی می‌کرد.

او كه با خواهر و شوهرخواهرش دچار اختلاف شده بود، روز 28اسفند‌ماه سراغ آنها رفت. بعد از آنكه آنها با يكديگر درگير شدند، پسر جوان ناگهان مقداري اسيد روي شوهر خواهرش ريخت. دقايقي از اين حادثه مي‌گذشت كه به دستور محسن مديرروستا، بازپرس جنايي پايتخت تحقيقات در اين‌باره آغاز و جوان اسيدپاش دستگير شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد اسيد استفاده شده آب باتري خودرو بوده و روي پاي داماد جوان ريخته است. تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.

سلفي‌هايي كه جان مي‌گيرند

در تعطيلات(vacation) نوروز بازار سلفي گرفتن بيش از هميشه داغ است اما دست‌كم در 2مورد سلفي گرفتن موجب مرگ 5نفر شد. شايد به همين دليل است كه مي‌گويند در هر جايي نبايد سلفي گرفت. روز ششم فروردين‌ماه 4جوان كه كنار رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتي بودند، تصميم گرفتند عكس سلفي بگيرند. رودخانه به‌شدت جريان داشت و وقتي آنها به رودخانه نزديك شدند، ناگهان زير پاهاي‌شان خالي شد و داخل رودخانه سقوط كردند. به‌دنبال اين حادثه تلاش‌ها براي يافتن 4جوان حادثه‌ديده آغاز شد تا اينكه چند روز بعد اجساد آنها كشف و از رودخانه بيرون كشيده شد.

اما اين تنها سلفي(Futures) مرگبار تعطيلات نبود؛ چراكه روز 11فروردين هم جواني كه در حريم راه‌آهن مشغول سلفي گرفتن بود، جانش را پاي اين كار داد. ماجرا از اين قرار بود كه اين جوان 23ساله براي گرفتن عكس سلفي روي واگن مخزن‌داري در يكي از ايستگاه‌هاي خط آهن تبريز - جلفا رفته بود. اين خط راه‌آهن برقي است و وقتي اين جوان روي مخزن ايستاد با كابل‌هاي برق فشار قوي برخورد كرد و جانش را از دست داد.

انفجار مرگبار ترقه

ترقه‌ها همچنان بلاي جان جوانان هستند و با وجود گذشت چند روز از شب چهارشنبه‌سوري باز هم انفجار مواد محترقه جان جواني را گرفت. اين حادثه روز ششم فروردين در روستاي قره آغلاج اروميه اتفاق افتاد و در جريان انفجار مقدار زيادي مواد محترقه جواني جان خود را از دست داد و 4نفر مصدوم شدند كه وضعيت 2نفر از آنها وخيم گزارش شده است.

جاده‌هاي مرگ

سوانح جاده‌اي يكي از مهم‌ترين دلايل مرگ‌ومير در كشور هستند. افزايش تردد در جاده‌ها در ايام نوروز شمار قربانيان سوانح جاده‌اي را نيز افزايش مي‌دهد. در جريان يكي از اين حوادث كه در نخستين روز سال در جاده مرند- خوي اتفاق افتاد يك دستگاه اتوبوس با سواري ون برخورد كرد و جان 6نفر را گرفت. سرهنگ جواد ناموران، رئيس پليس راه آذربايجان شرقي در توضيح اين حادثه گفت: در اين حادثه اتوبوسي كه از گرجستان به تبريز برمي‌گشت به‌دليل انحراف به چپ با سواري ون برخورد كرد و موجب مرگ 6سرنشين ون شد.

حادثه ديگري كه بازتاب زيادي در فضاي مجازي داشت، تصادف زنجيره‌اي 41خودرو در كيلومتر 35محور مشهد- نيشابور بود كه جان يك نفر را گرفت و 35مصدوم برجاي گذاشت. سردار بهمن اميري‌مقدم، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در اين‌باره گفت: اين حادثه روز 4فروردين اتفاق افتاد و در جريان آن به‌دليل لغزندگي جاده و مه‌گرفتگي 41خودرو با يكديگر برخورد كردند. وي عدم رعايت سرعت مطمئنه و عدم رعايت فاصله طولي مناسب با وسيله نقليه جلويي را علت وقوع اين حادثه اعلام كرد و افزود: تصاويري در برخي شبكه‌هاي اجتماعي از تصادف چندين خودرو منتشر شده كه مربوط به اين حادثه نيست.

مرگ مأموران وظيفه‌شناس اداره گاز

طي 2هفته گذشته درحالي‌كه بيشترمان در تعطيلات بوديم، كاركنان برخي سازمان‌ها با تمام وجود براي رفاه‌مان تلاش مي‌كردند؛ ازجمله مأموران اداره گاز كه 2نفر از آنها در تعطيلات نوروز در جريان انفجاري جان باختند. اين حادثه روز ششم فروردين‌ماه در ايستگاه تقليل فشار گاز واقع در 10كيلومتري پليس راه جاده همدان - تهران اتفاق افتاد. انفجار زماني رخ داد كه 3نفر از كارگران اداره گاز همدان براي سرويس دوره‌اي ايستگاه تقليل فشار گاز به محل اعزام شده بودند اما ناگهان انفجار مهيبي رخ داد و جان 2نفر از كارگران را گرفت.

بهمن مرگبار در خوي

با وجود افزايش دما و بهاري شدن آب و هوا در بيشتر استان‌ها، همچنان برخي مناطق كشور پوشيده از برف و يخ است؛ ازجمله ارتفاعات شهرستان خوي. جايي كه همين چند روز قبل سقوط بهمن در آنجا جان 4نفر را گرفت. معاون امداد و نجات هلال احمر آذربايجان غربي در اين‌باره گفت: اين حادثه ساعت23:30 بامداد در ارتفاعات ترس‌آباد خوي اتفاق افتاد و 4نفر از روستاييان زير بهمن گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.

عشق به فوتبال تا پاي جان

عشق به فوتبال برخي را تا پاي مرگ پيش برد؛ مثل پسر 13ساله‌اي كه چند روز قبل در همين راه جان باخت. ماجرا از اين قرار بود كه روز دهم فروردين اين پسر نوجوان به‌دنبال توپ فوتبالش وارد آزادراه زنجان - تبريز شد و درست در همان لحظه خودرويي سواري با وي برخورد كرد و باعث مرگش شد.

عروسي‌اي كه عزا شد

زوجي در روستاي چومه سيدعلوان شهرستان شادگان در استان خوزستان ايام نوروز را براي شروع زندگي مشترك‌شان درنظر گرفته بودند اما رسم تيراندازي در عروسي، جشن آنها را به عزا تبديل كرد. اين حادثه روز هشتم فروردين اتفاق افتاد و در جريان تيراندازي كه طبق يك رسم غلط براي شادي انجام مي‌شود به‌طور ناخواسته 2گلوله به 2نفر اصابت كرد و جان يكي از آنها را گرفت.

حوادث ديگر

بي‌احتياطي و ورود به مسير حركت قطارها نيز هرازگاهي حوادث تلخي را رقم مي‌زند. يكي از اين حوادث روز 5 فروردين در منطقه جوين اتفاق افتاد. چوپاني قصد داشت گله گوسفندان را از خط آهن عبور دهد اما درست در همان لحظه قطار سر رسيد و با چوپان و 70گوسفند برخورد كرد و جان آنها را گرفت.

حادثه تلخ ديگر اينكه كودكي 7ساله هنگامي كه در نزديكي آب‌بندي در شهرستان گاليگش مشغول بازي بود پايش سر خورد و داخل آب افتاد و جان باخت.

ديروز نيز خبر رسيد كه مهرداد ميناوند، ستاره سابق تيم ملي فوتبال هنگام بازگشت از شمال كشور دچار سانحه رانندگي شده است. هر چند در اين سانحه خودروي ميناوند واژگون شد و خسارت زيادي به آن وارد شد اما او نجات يافت و آسيبي نديد.

سونامي مرگبار

روزهاي پاياني سال گذشته سازمان هواشناسي درباره بارش باران در برخي مناطق كشور هشدار داده بود. اين پيش‌بيني‌ها در استان بوشهر به واقعيت تبديل شد و جان چند نفر از هموطنان‌مان را گرفت. حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان دير در اين‌باره گفت: به‌دنبال وقوع سونامي و طوفان در بندر دير 2نفر جان خود را از دست دادند و 6نفر نيز مفقود شده‌اند. وي ادامه داد: يكي از قربانيان پسري 8ساله و از مسافران نوروزي است. وي ادامه داد: در جريان اين حادثه ۳۰۰قايق صيادي و تفريحي به‌صورت صددرصد خسارت ديدند. همچنين به منازل مسكوني محله سيدصفاي دير نيز خسارت‌هاي سنگيني وارد شد. علاوه بر بندر دير طوفان در عسلويه نيز خسارت‌هاي سنگيني برجاي گذاشت و باعث مصدوميت چند مسافر شد.

تولد نوزاد در درياچه

همه خبرها به تصادف و مرگ‌ومير منتهي نمي‌شوند و برخي خبرها نيز مسرت‌بخش هستند و بوي زندگي مي‌دهند؛ مثل خبر تولد نوزادي روي درياچه سد كارون3. روز نهم فروردين‌ماه وقتي زني باردار همراه با خانواده‌اش سوار قايق شد تا در درياچه سد كارون3تفريح كند، نمي‌دانست فقط چند دقيقه با مادر شدن فاصله دارد. او كه در هفته سي و دوم بارداري بود با خيالي آسوده سوار بر قايق شد اما چند لحظه بعد درد زايمان سراغش آمد. با اعلام اين موضوع به اورژانس، يك آمبولانس به وسيله شناور به درياچه اعزام شد و با حضور ماما در محل زن باردار نوزادش را روي درياچه به دنيا آورد.

برچسب ها: تصادف ، سلفی ، نوروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: