کد خبر: ۱۴۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
سیلاب‌های اخیر که تعدادی از استان‌های کشور را در برگرفت، هیچ موردی از همه‌گیری بیماری‌های گوارشی ایجاد نکرد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیلاب‌های اخیر که تعدادی از استان‌های کشور را در برگرفت، هیچ موردی از همه‌گیری بیماری‌های گوارشی ایجاد نکرد.


به گزارش شفا آنلاین،محمدمهدی گویا افزود: یکی از نگرانی هایی که همواره در زمان وقوع سیلاب(Floodwater) ایجاد می‌شود این است که به علت آلودگی آب، شاهد طغیان و بروز همه‌گیری بیماری‌های گوارشی و اسهالی باشیم اما خوشبختانه با وجود گستردگی سیلاب‌های اخیر در استان‌‌های جنوبی کشور، هیچ موردی از همه‌گیری بیماری گوارشی در کشور نداشتیم.
وی ادامه داد: از حدود یک ماه پیش که بخش‌های گسترده‌ای از استان‌های کشور مانند استان کرمان،بوشهر، فارس و ... دچار سیلاب و بارندگی‌‌های شدید شدند و ماموران وزارت بهداشت(Ministry of Health) با وجود تعطیلات به صورت شبانه ‌روزی در این مدت مشغول انجام وظیفه بودند و کنترل وضعیت آب آشامیدنی این مناطق با دقت بالا انجام شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: حضور و فعالیت ماموران بهداشت وزارت بهداشت در این مدت، در حداکثر ممکن بود و تلاش بی‌وقفه این ماموران باعث شد که هیچ موردی از همه‌گیری بیماری‌های گوارشی و اسهالی ناشی از آب آ‌لوده در هیچ نقطه‌ای کشور نداشته باشیم.

وی گفت: اگر موارد تک گیر اسهال و بیماری گوارشی در جایی مشاهده شده، ربطی به سیلاب و آ‌لودگی آب نداشته است و ممکن است فردی به علت مصرف غذای آ‌لوده در یک نقطه از کشور دچار اسهال شده باشد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر، حدود 15 استان کشور از جمله استان‌های ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند.
برچسب ها: هلال احمر ، اپیدمی ، اسهال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: