کد خبر: ۱۴۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 22
محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و تولید نرم افزار سه بعدی شدند که «گوگل مپ» ایران تلقی می شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و تولید نرم افزار سه بعدی شدند که «گوگل مپ» ایران تلقی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین روز چهارشنبه درباره ویژگی های این نرم افزار بومی گفت: طراحی این نرم افزار به گونه ای است که حتی در شرایط قطع اینترنت نیز کارآیی دارد.
مرتضی موسی خانی افزود: کاربرد این نرم افزار برای نهادهایی مانند سازمان نقشه برداری و هلال احمر(Red Crescent) و مرزبانی و دستگاه های امنیتی کشور است.
به گفته وی، دقت نرم افزار جدید از نقشه برداری های زمینی، بسیار زیادتر و در حد میلیمتر است.
موسی خانی اهمیت طراحی نرم افزارهای سه بعدی را یادآور شد و گفت: دنیای آینده، دنیای واقعیت مجازی (VR) است و هر حرکتی در این مسیر، رو به رشد و مبتنی بر نیازهای آینده خواهد بود و با توجه به همین ضرورت، کارشناسان یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اقدام به طراحی این نرم افزار سه بعدی کردند.
وی توسعه شرکت های دانش بنیان را از برنامه های جدی دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته برشمرد و ابراز امیدواری کرد این روند در سال جدید نیز با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهارداشت: تاکنون 46 شرکت و هسته فناور در مرکز تحقیقات راه اندازی کرده ایم و راه اندازی فاز دوم مرکز تحقیقات که عملیات احداث آن آغاز شده است، از برنامه های ما در سال جدید خواهد بود.
موسی خانی گفت: این نرم افزار سه بعدی را اخیرا در نمایشگاهی که در چین با همکاری سفارت ایران برپا شد، ارائه کردیم و مورد استقبال سرمایه گذاران چینی قرار گرفت.
وی ادامه داد: چینی ها همچنین از ربات بازوی امدادگر محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه استقبال کردند و خواستار تعریف یک پروژه مشترک با ما برای ساخت این بازوی رباتیک شدند که این کار به زودی عملیاتی می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: