کد خبر: ۱۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
در بسیاری از اوقات ممکن است با وجود کنترل خودرو پیش از سفر، در جاده دچار مشکل شوید.
شفا آنلاین>اجتماعی>ایام نوروز است و سفر های جاده ای به اوج خود رسیده است. اطمینان از سلامت وسیله نقلیه مهمترین نکته ایست که می تواند سبب آسایش شما و خانواده در سفر نوروزی شود.

به گزارش شفا آنلاین،اما در بسیاری از اوقات ممکن است با وجود کنترل خودرو پیش از سفر، در جاده دچار مشکل شوید. امروزه شرکت های امداد خودرو پوشش بسیار مناسبی در جاده های ایران دارند اما اگر به هردلیلی در موقع اضطراری به امداد دسترسی نداشتید می توانید با انجام این کارها خود را از مهلکه برخی مشکلات پیش آمده نجات دهید.
 
- در صورتی که در هوای بارانی گیر کردید و برف پاکن خودرو خراب شد می توانید از مقداری روغن استفاده و آن را بر روی شیشه بکشید تا باران به دلیل لغزنده بودن سطح شیشه از روی آن پراکنده شود.
 
- اگر در مه گیر کردید و چراغ خودروی شما جوابگو نبود، استفاده از کمی گیریس بر سطح چراغ های جلو می تواند راهگشا باشد.
 
- اگر در جاده برفی و لغزنده بود و زنجیر چرخ نداشتید می توانید باد لاستیک ها را تا میزان 30 درصد کم کنید و در مسیر چرخ های یک خودروی سنگین حرکت نمایید.
 
- به‌محض بالا رفتن دمای آب، باید با احتیاط کامل سرعت خودرو را کاهش داده و با توجه به اطراف از جاده خارج شده و اتومبیل را متوقف کنید. باید به‌این نکته توجه داشت باشید که به‌هیچ عنوان در این شرایط خودرو را خاموش نکنید. کولر خودرو را نیز خاموش کنید و تا زمان رفع مشکل دوباره حرکت نکنید. کار کردن موتور در حرارت بالا مساوی است با سوختن واشر سرسیلندر و ایجاد خسارت مالی.

دقت داشته باشید که در صورت جوش بودن آب رادیاتور قبل از سرد شدن آن به‌هیچ عنوان اقدام به باز کردن درب رادیاتور نکنید چرا که امکان دارد آب جوش داخل رادیاتور به اطراف یا صورت شما پاشیده شود. اگر به آب دسترسی دارید سعی کنید با ریختن کمی آب رادیاتور را سرد نمایید. زمانی‌که دمای آب پایین آمد خودرو را خاموش نمایید و پس از سرد شدن کامل خودرو میزان آب رادیاتور را چک نمایید و در صورت کاهش سطح آب مقدار مورد نیاز را به آن بیافزایید.

 
- اگر فن خنک کننده از کار افتاد می توانید فن را یکسره کنید. برای این کار لازم است پیش از عظیمت به سفر حداقل یکبار این کار را باتوجه به نوع خودرویتان تمرین کنید.
 
- در صورتی که هریک از مصرف کننده های برقی خودروی شما از کار افتاد فیوز آن بخش را با توجه به دفترچه راهنما تعویض کنید. اگر فیوز سالم در دسترس نبود می توانید موقتا از یک رشته سیم نازک استفاده کنید.
 
- اگر در حرکت بودید و ترمز خودرو را ازدست دادید خونسرد باشید و سعی کنید با معکوس کردن دنده و استفاده از دنده سنگین سرعت هودرو را کاهش دهید، سپس برای توقف از ترمز دستی و گاردریل!! استفاده کنید.
 
- همیشه یک اسپری رفع پنچری به همراه داشته باشید تا در صورت خرابی لاستیک زاپاس از آن استفاده کنید.
 
- همیشه دفترچه راهنمای خودرو را همراه داشته باشید.
 
- فیوز، لامپ، روغن موتور و ترمز، مقادیری آب، اسپری رفع پنچری و کپسول آتش خاموش کن را در سفر به همراه داشته باشید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: