کد خبر: ۱۴۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
از اینکه کمی به خودسختی دهید، نهراسید. بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت‌طلبی است. اتفاق‌های مهم زمانی رخ می‌دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.
 رهبری، ویژگی افراد دارای انگیزه قدرت زیاد است. درحقیقت افراد با نیاز به قدرت زیاد به دنبال کسب شهرت در گروه‌ها بوده و ظاهرا در تلاش برای دستیابی به قدرت با نفوذ مایل به یافتن راهی برای نشان دادن خودشان به دیگران هستند. مثلا دانش‌آموزان با نیاز قدرت زیاد گرایش به نوشتن نامه به نشریات آموزش و پرورش دارند. افراد با نیاز قدرت زیاد در تلاش برای دستیابی به نشان دادن خود به مردم اقدام به ریسک می‌کنند.

چگونه به خودمان انگیزه بدهیم


1- همیشه در آسایش و آرامش نباشید: از اینکه کمی به خودسختی دهید، نهراسید. بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت‌طلبی است. اتفاق‌های مهم زمانی رخ می‌دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید. 

2- از اشتباه کردن نهراسید: عقل به ما کمک می‌کند تا اشتباه نکنیم، درنتیجه هزاران اشتباه به وجود می‌آید. 

3- فکر خود را به مسائل معمولی محدود نکنید: سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید. 

4- شادبودن را در زندگی خود انتخاب کنید: افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید. 

5- حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید: کتاب‌های مفید مطالعه یا موسیقی الهام‌بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب‌های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است. 

6- به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده‌اید را باید تمام کنید: بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام تصمیم، سراغ کار دیگری می‌رویم این خوب نیست همیشه کارهای خود را تمام کنید. 

7- درحال زندگی کنید: وقتی در گذشته‌ها گیر کرده‌اید یا در آینده‌ای که نیامده سیر می‌کنید، نمی‌توانید از لحظه‌های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید. 

8- خود را مجبور کنید از زندگی لذت ببرید: لذت بردن بهترین شغل بهشت است. 

9- وقتی درمانده می‌شوید یا شکست می‌خورید، هرگز عقب‌نشینی نکنید: شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد. 

10- همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید: اگر چیزی فراتر از سطح انتظار شما باشد همه تلاش خود را کنید تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنید. 

 

** دکتر فرشاد نجفی‌پور، روانشناس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: