کد خبر: ۱۴۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 16
وقتی یک فرد خواب راحت و کافی نداشته باشد (یعنی یا خوب نمی‌خوابد و یا اگر هم می‌خوابد، بعد از بیدار شدن احساس سرحالی نمی کند)، می‌گوییم که او مبتلا به اختلال خواب شده است.
شفا آنلاین:وقتی یک فرد خواب راحت و کافی نداشته باشد (یعنی یا خوب نمی‌خوابد و یا اگر هم می‌خوابد، بعد از بیدار شدن احساس سرحالی نمی کند)، می‌گوییم که او مبتلا به اختلال خواب <sleep disorder>شده است. اما چه‌طور می‌توانید متوجه شوید که دچار اختلال خواب هستید یا خیر؟

باید علایم این بیماری را بشناسید:
به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید دسته اول علایمی هستند که حین خواب اتفاق می‌افتند و باعث بیداری شما می‌شوند.
دسته دوم علایمی هستند که بعد از بیدار شدن از خواب، در طی روز بروز می‌کنند؛ مثل حس خستگی و کسالت، تحریک‌پذیری، خواب‌آلودگی و اختلال خلق. ممکن است به دلیل بیدار نشدن، اتفاقات بین خواب را متوجه نشوید، لذا مشکل را پیدا نکرده و دیر به فکر درمان خود می‌افتید و شاید پزشکان با دیدن علایم شما، به دنبال بیماری‌های اعصاب و روان باشند، نه اختلالات خواب.
عوامل متعددی می‌توانند به بروز اختلال خواب بینجامند، بیماری‌های تنفسی، مشکلات گوارشی، بیماری‌های روماتیسمی و حتی مشکلات روانی مثل افسردگی و اضطراب از جمله این عوامل هستند. شاید حتی عوامل شغلی (به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل) و فعالیت‌ در شیفت‌های کاری شبانه‌روزی و عدم پیشگیری از عوارض و مشکلات کار در شیفت شب، باعث شود هزاران مشکل جسمی به علاوه اختلال خواب و افت کیفیت خواب در فرد دیده شود. لذا تشخیص به موقع افراد مبتلا یا مستعد اختلال خواب، بسیار مهم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: